První jízda Citroën C4 X a ë-C4 X: Kus auta navíc
První jízda Citroën C4 X a ë-C4 X. Vypadá jako SUV coupé, ale má karoserii typu sedan. Pohánět ho může benzín, diesel nebo elektřina. Krátce jsme se svezli s novým Citroënem C4 X.
Model Citroën C4 je s námi už od roku 2020 a jde vlastně také o crossover kombinující prvky několika druhů karoserií. Až po B sloupek jsou obě auta stejná. Změna je vzadu. Citroën C4 X se protáhl o 24 centimetrů. A tady se bude rozhodovat o úspěchu a neúspěchu. Kufr se otevírá jako sedan, zavazadlový prostor je oddělený od zbytku auta, a to Češi nemají úplně rádi. Mohlo by je ale naopak potěšit, že místo 380 se do C4 X vejde 510 litrů nákladu. Tvar karoserie má také lepší aerodynamiku, což se projevuje třeba o 10 kilometrů delším dojezdem elektrické verze.
Uvnitř čekejte průměrný prostor pro cestující a solidně zpracovaný interiér s přehlednou palubní deskou. Jeho dominantou je centrální 10“ dotykový displej. Základní funkce klimatizace jsou na samostatném panelu pod ním.
Citroën C4 X: Benzín, diesel i elektřina
Pod kapotou najdete benzínový, dieselový i elektrický pohon. Můžeme být za to rádi, třeba Britové si budou moct koupit jen elektromobil. Kromě dvou verzí benzínového motoru 1.2 je v nabídce i 1,5litrový turbodiesel a plně elektrický pohon. Slabší benzín má výkon 74 kW, silnější benzín a nafta 96 kW. Pouze základní benzínová motorizace se pojí s 6stupňovým manuálem, ostatní dva spalovací agregáty s 8stupňovým automatem. Elektromotor nabídne výkon 100 kW, baterii o kapacitě 50 kWh, která slibuje dojezd až 360 kilometrů. Díky nabíjecímu výkonu až 100 kW máte na z 20 na 80 % nabito za pouhou půlhodinku. A co je zajímavé – silnější benzínový motor, diesel i elektromobil nabídkou v podstatě stejnou hodnotu zrychlení na stovku za 9,5 sekundy.
Již v základní výbavě se o maximální pohodlí starají tlumiče pérování s progresivními hydraulickými dorazy. Auto tak vyniká komfortem, daní za to jsou trochu větší náklony karoserie v zatáčkách, ale jde o rozumný kompromis.
Za větší zavazadlový prostor si proti standardní C4 maličko připlatíte, konkrétně zhruba 20 000 Kč. Základní cena startuje na částce 494 900 Kč u verze 1.2 benzín, elektromobil pořídíte od 889 900 Kč. Ale pozor, jde o akční ceny při prodeji starého vozu na protiúčet. Jinak jsou ceny o 50 000 Kč vyšší.
Martin Šidlák