Nový Volkswagen Touareg se testuje u polárního kruhu

Volkswagen Touareg

Faceliftovaný Volkswagen Touareg oslaví premiéru letos v létě. Nyní se dokončuje testování, které probíhá u polárního kruhu.

Nový Volkswagen Touareg absolvuje své poslední zkušební kilometry ve švédském Laponsku stále ještě s maskováním. To tvoří pixely obrovského QR kódu. Pokud si kód načtete chytrým telefonem, dostanete se na internetovou stránku věnovanou modelu. Přestože se úpravy designu dosud skrývají pod fólií s QR kódem, nabízejí fotografie prototypu již první poukazy na nové technické detaily. Například na přídi lze rozpoznat nově vyvinuté světlomety IQ.LIGHT HD-Matrix a části rovněž nové světelné LED lišty.

HD znamená „High Definition“, tedy velmi vysoké rozlišení. Tím se míní záplava extrémně jasných světelných bodů z celkem 38 400 LED mikrodiod. Maticový systém promítá interaktivní „světelný koberec“ na povrch jízdního pruhu, v němž SUV jede. Díky této funkci s označením „Lane Light“ je jízda za tmy ještě komfortnější.

nehoda se zvěří, srážka, zvěř, silnice, Pixabay
Čtete také

Srážka se zvířetem: 5 chyb, kterých se vyvarovat

Srážka se zvířetem byla loni Policií ČR zaznamenána v 3 310 případech. Z toho 1 284 připadalo na loňský prosinec. Získat v takovém případě odškodnění…

Volkswagen Touareg: Novinky na podvozku i v interiéru

Nový Volkswagen Touareg nese jako první model značky osvětlené logo na zádi. Legislativa totiž od ledna 2023 umožňuje používat červeně osvětlené logo VW také v Evropě. Dosud bylo svíticí logo značky povoleno pouze na některých trzích, například v Číně nebo USA.

Volkswagen Touareg

Podvozek má ve všech verzích pohon všech kol. Inženýři nově nastavili rovněž sériově dodávaný podvozek s ocelovými vinutými pružinami i na přání dodávaný podvozek s dvoukomorovými vzduchovými pružinami. Součástí výbavy je mimo jiné senzor zatížení střechy propojený s elektronickým systémem podvozku. Výhodou je vyšší úroveň agility při jízdě bez nákladu na střeše. V opačném případě senzor rozpozná, že je na střechu namontován střešní box, a tuto informaci předá asistenčním systémům, například ESC. Tím se zvýší jízdní stabilita.

Touareg n přístrojovou deskou „Innovision Cockpit“. Ovládání probíhá prostřednictvím centrálního dotykového displeje (úhlopříčka obrazovky: 38,1 centimetru, resp. 15 palců), multifunkčního volantu a analogových prvků, jakým je například ovladač pro nastavení hlasitosti na středové konzole. „Innovision Cockpit“ nabízí v novém modelu Touareg mimo jiné navigaci s přesností na jednotlivé jízdní pruhy a mapové podklady s vysokým rozlišením.

Zdroj: Volkswagen