První jízda Peugeot 408: Elegance, ticho a prostor
Ani kombík, ani hatchback, zkrátka crossover se vším všudy. Takový je nový Peugeot 408, kterým jsme se krátce projeli na českých silnicích.
Hlavní novinkou značky Peugeot pro letošní rok je model 408, o něco větší sourozenec modelu 308, kterého jasně poznáme v designu přední masky. Oba vozy jsou vlastně shodné až po B sloupek. Pro zbytek karoserie ale Peugeot zvolil hodně netypický tvar mezi hatchbackem a kombíkem. Auto má sice zvýšenou karoserii, ale díky výšce pouhých 148 cm si zachovává štíhlý a sportovní profil. Na délku měří 469 cm, rozvor dosahuje 279 cm. Vzadu určitě vzbudí kontroverzi mohutný plastový nárazník, naopak autu jednoznačně sluší kola o velkém průměru.
Zajímavostí jsou tzv. kočičí uši, dva kryty na vrcholu pátých dveří. Pod nimi se schovávají závěsy právě zadních dveří, aby mohly být umístěny co nejvíce směrem do zavazadlového prostoru, a cestující tak dostali maximum prostoru pro hlavu. A místa vzadu je skutečně královsky, a to i pro kolena. Samotný zavazadlový prostor má pak objem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů. Plug-in hybridní verze nabídne v základu 471 litrů.
Celkově je model 408 nejhezčím současným Peugeotem, jen malou vadou na kráse je, že s velmi podobným tvarem karoserie přišel už loni sesterský Citroën C5 X. Peugeot 408 se ale na rozdíl od C5X nevyrábí v Číně, ale ve Francii.
Peugeot 408: Digitální jako 308
Palubní deska je stejná jako v modelu 308. Zástupci automobilky tvrdí, že byla vyvíjena právě pro model 408, ale menší sourozenec byl uveden na trh o něco dřív, tak dostal přednost. Přístrojový štít je umístěn v úrovni očí těsně nad volantem a má desetipalcový displej. Středový, rovněž desetipalcový dotykový displej, je stejný jako v modelu 308. Ovládá se přes něj bohužel i klimatizace, ale na programovatelné klávesy pod displejem si lze nastavit pět nejpoužívanějších funkcí infotainmentu pro přímou volbu.
Nabídka pohonů zahrnuje dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 koní a benzinový motor o výkonu 130 koní. Všechny tři varianty jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Později přibude i plně elektrická verze.
Se zhodnocením jízdních vlastností si počkáme na plnohodnotný test. Po prvním svezení ale můžeme konstatovat, že Peugeot 408 vyniká odhlučněním kabiny a také komfortem, který je až překvapivý vzhledem k tomu, že všechny verze mají vzadu jen torzní příčku, nikoli víceprvkovou nápravu.
Základní cenovka začíná nad hranicí 800 tisíc korun, plug-in hybridy pak na milionem. Zákazníkem mají být aktivní klienti, kteří se chtějí odlišovat a hledají prostorný a dynamický vůz. Důležitá je pro ně konektivita, ale nehodlají se vzdát ani radost z jízdy.
Martin Šidlák