Dacia mění image. A rovnou u všech modelů najednou!
Dacia představila v Česku novou identitu. Nové logo dostanou najednou všechny nabízené modely, což je v automobilové branži unikátní. Postupně se změní i vzhled dealerství.
Dacia prodala za osmnáct let 7,5 milionu vozů a je nyní třetí největší značkou v Evropě v prodeji privátním osobám. V roce 2004 byl český trh jedním z prvních dvou, na který znovuzrozená značka pod stájí Renault vstoupila. Tehdy se za rok prodalo 773 aut, letos to bude 10x víc, a to ještě kvůli omezené nabídce Dacia pamatuje v Česku lepší roky. V tom rekordním 2017 prodala 15 331 aut. Nyní chce ale vstoupit do nové etapy, které symbolizuje v první řadě nové logo. Na kapotu ho dostanou všechny modely najednou.
Rok 2023 tak bude pro značku hlavně ve znamení změny loga, protože nové modely přijdou až v roce 2024. Nejprve nová generace SUV Duster a poté ještě větší model Bigster.
Dacia: Písmena i řetěz
Logotyp spojuje dvě písmena z názvu Dacia – D a C. D je přitom vlastně obrácené C. Znak představuje spojení D a C jakožto dvou písmen, ale i článků řetězu. Na autech je provedený v bílé barvě.
Novou hlavní barvou, která má být pro značku do budoucna typická, je zelená khaki. Nebude jen na autech, ale i v dealerstvích v nové podobě. V nich se velký důraz klade na ekologii. Materiály použité pro panely, koberečky, podlahy, světla, barevné nátěry atd. jsou z velké části recyklované. Například stojany používané pro panely jsou vyrobeny z recyklovaných pneumatik.
Zkratka ECO ale v podání Dacie neznamená jen „ekologická“, ale i „ekonomická“. Do první kategorie spadá třeba recyklace plastů. Dnes je třeba v Dusteru 12% recyklovaných plastů, v budoucnu to má být až 20%. Do druhé kategorie patří například pohon na LPG. Toho se Dacia nehodlá jen tak vzdát. Dnes ovládá přes 60% evropského trhu s tímto pohonem a zhruba každý třetí její prodaný vůz pohání právě zkapalněný plyn.
Martin Šidlák