Nejvýkonnější Mercedes třídy S má pod kapotou hybrid

Mercedes třídy S, AMG

Nejvýkonnější Mercedes třídy S v provedení AMG má pod kaporou hybridní motor. Mercedes‑AMG S 63 E PERFORMANCE kombinuje motor AMG V8 4,0 litru Biturbo se specifickým hybridním hnacím řetězcem AMG a novou variantou vysokovýkonné sady akumulátorů AMG HPB.

Nová verze HPB (High Performance Battery) 150 pro Mercedes třídy S AMG vychází z vysoce výkonných a přímo chlazených akumulátorových článků typu HPB 80. Ta se osvědčila již v AMG GT 4dveřovém kupé a zároveň najde své místo i v připravovaném vrcholném modelu Třídy C. Kapacita vzrostla z 6,1 kWh ve verzi HPB 80 na 13,1 kWh ve variantě HPB 150. Dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu se tím u Třídy S prodloužil na 33 kilometrů.

Konstrukce hnacího řetězce však není zaměřena tolik na dojezd s elektrickým pohonem jako na nejlepší výkony ve své třídě. Sedan stanovuje nová měřítka nejvyšším výkonem hybridního systému 590 kW (802 k) a maximálním točivým momentem 1430 N.m. Suverénní vzhled a jízdní dynamiku umocňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,3 sekundy a nejvyšší rychlost, která může být volitelně 290 km/h. Velký rozsah nastavení mezi jízdní dynamikou a komfortem zajišťují rozmanité systémy. Např. podvozek AMG RIDE CONTROL+, systém aktivní minimalizace náklonu karoserie AMG ACTIVE RIDE CONTROL a standardně dodávané řízení zadních kol.

ionity nabíjení
Čtete také

Na Ionity nově nabijete i s čipem ČEZ

Zákazníci ČEZ mohou nově dobíjet elektromobily i v síti stanice Ionity. Podobně jako u stanic ostatních roamingových partnerů jim pro dobíjení stačí jen…

Expresivní design

Působivé sportovní výkony modelu Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE vyjadřuje také expresivní vnější design vozu. Mercedes třídy S nese poprvé specifickou masku chladiče AMG s vertikálními lamelami a velkou centrální hvězdou. Místo dříve používané hvězdy Mercedesu na přední části kapoty motoru zaujímá nyní logo AMG v kombinaci odstínů chrom/černá.

Příď kromě toho charakterizuje také přední nárazník s motivem křídla proudového letadla a velkými krajními otvory pro přívod vzduchu. Z profilu jsou nápadná 21“ kovaná kola AMG a specifická rozšíření bočních prahů AMG. Na zádi se nacházejí charakteristické designové prvky modelů řady 63. Mezi ně patří dvojité drážkované lichoběžníkové koncovky výfukové soustavy nebo široký difuzor s podélnými žebry.

Osmiválec a elektromotor

V novém modelu Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE je motor V8 4,0 litru Biturbo kombinován s trvale buzeným synchronním elektromotorem, vysokovýkonnou sadou akumulátorů vyvinutou v Affalterbachu a zcela variabilním pohonem všech kol AMG Performance 4MATIC+. Nejvyšší výkon hybridní soustavy 590 kW (802 k) a maximální točivý moment 1430 N.m umožňují pozoruhodné jízdní výkony. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 3,3 sekundy. Další akceleraci může ukončit elektronický omezovač až při 290 km/h (s volitelnou sadou AMG Driver).

Elektromotor o výkonu 140 kW (190 k) je uložen na zadní nápravě. Zde tvoří kompaktní elektrickou poháněcí jednotku EDU (Electric Drive Unit) společně s dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným zadním diferenciálem. Odborně se toto uspořádání označuje jako „P3 Hybrid“. Vysokovýkonná sada akumulátorů je rovněž umístěna vzadu nad zadní nápravou.

Rozhodující výhodou tohoto umístění EDU je to, že není spojena s 9stupňovou převodovkou, která je připevněna k motoru V8. Díky uložení za převodovkou lze maximálně využívat točivý moment obou pohonů. Výsledkem je točivý moment hybridní soustavy 1430 N.m – to je nový rekord v této třídě.

Zdroj: Mercedes