Češi šetří a přezouvají zimní pneumatiky méně než loni
Jak kvůli teplému počasí, tak z důvodu úspor letos zatím přezulo na zimní pneumatiky méně řidičů než loni.
„Zimní pneumatiky letos do konce října nazulo jen 75 procent z řidičů, kteří k nám jezdí na přezouvání pravidelně. Loni jich už mělo ke stejnému datu přezuto skoro 85 procent. Potvrzuje se tak tendence, kdy se tuzemští řidiči při přezouvání svých aut řídí aktuálním počasím, a ne kalendářem,“ uvedl ředitel obchodu a marketingu servisních služeb Louda Auto Pavel Boháč.
Důvodem ale může být i snaha o úspory na nepravém místě. „Ačkoliv cena za přezutí z jara je stejná i při přezouvání na zimní pneumatiky a i když jsme se snažili včasné přezutí zvýhodnit říjnovou slevou 50 % na geometrii vozu, zafungovalo to jen částečně a hodně řidičů pořád čeká s objednáním do servisu,“ upozornil Boháč.
Pneumatiky samotné ale zdražily. „Méně příznivý trend trend vidíme u samotných pneumatik. Letos nastalo avizované navýšení cen a některé rozměry mají navíc delší dobu dodání,“ dodává Boháč.
Nepřezuje každý padesátý
Výše uvedené potvrzuje i průzkum společnosti Goodyear, podle něhož zhruba každý padesátý řidič letos nehodlá přezouvat vůbec. Každý dvacátý odkládá potřebný nákup nových zimních pneumatik až na příští rok.
„Z těch, kdo si nové pneumatiky pořídí, bude navíc čtrnáct procent nakupovat hlavně podle ceny. 3,5 procenta chce nakoupit ty nejlevnější pneumatiky bez ohledu na jejich bezpečnostní charakteristiky,“ oznámil marketingový manažer společnosti Goodyear v České republice Milan Marušák. „Dalších více než pět procent řidičů pak situaci hodlá řešit přechodem na celoroční pneumatiky.“
Ekonomická kritéria letos podle průzkumu také více ovlivnila výběr vhodného pneuservisu. Pro sedmnáct procent dotázaných při něm hrála hlavní roli cena za přezutí. Dalších 33 procent bralo vedle ceny do úvahy i kvalitu pneuservisu. K dosavadní více než čtvrtině českých řidičů, kteří nevyužívají služeb žádného specializovaného pneuservisu nebo autoservisu a přezouvají si pneumatiky sami, letos z úsporných důvodů přibyla další téměř tři procenta řidičů. Dalších více než pět procent o tom vážně uvažovalo nebo uvažuje.
Martin Šidlák, ilustrační foto Goodyear