Toyota Prius popáté: Kratší, nižší, ale výkonnější
Toyota odhalila pátou generaci modelu Prius s plug-in hybridním pohonem nové generace s vyšším výkonem a vyšší kapacitou baterie. Na evropské trhy bude uveden na jaře 2023.
Klínový tvar karoserie, který je typickým znakem modelu Toyota Prius, po stylistických úpravách dostane elegantní a moderní křivky. Karoserie je nyní o 50 mm nižší při současném posunutí nejvyššího bodu střechy směrem dozadu. Vůz dále obouvá větší pneumatiky o rozměru až 19″.
Návrháři odstranili všechny zbytné tvary a křivky, kdy ponechali pouze jednoduchý a čistý celkový design, jehož předobrazem bylo přirozené proudění vzduchu. K markantnímu tvaru přispívá i rozvor, který se oproti předchozí generaci zvětšil o 50 mm. Celková délka vozu se však současně zmenšila o 46 mm.
Vzhledem k rozšíření karoserie o 22 mm se Toyota Prius chlubí dynamičtějším postojem. Do motivu kladiva na přídi vozu jsou elegantně začleněna světla ke zvýraznění uvedeného tvaru.
Přímo v zorném poli
Interiér vozu, postavený převážně na černé barvě, je rozdělen do tří zón v souladu s novou „ostrovní architekturou“ modelu Prius: okolní prostředí, modul řidiče a plovoucí přístrojový panel. Okolní prostředí řidiče i zbytku posádky se vyznačuje prostorností a stylovými hodnotnými materiály, které jsou dále vylepšeny harmonickými akcenty s poukazem na sportovní atmosféru a účelnost. Modulu řidiče dominuje 7″ obrazovka typu TFT přímo v zorném poli pro maximální bezpečnost bez odklánění zraku od vozovky.
Spalovací motor 2,0 litru pro platformu TNGA disponuje výkonem 148 koní (111 kW) a spolupracuje s novým elektromotorem o výkonu 160 koní (120 kW). Maximální systémový výkon pak činí 223 koní (164 kW). Oproti dosavadnímu plug-in hybridu s maximálním výkonem 122 k (90 kW) tak nová generace přináší velmi robustní a dynamické zrychlování.
Čistě elektrický dojezd je ve srovnání s předchozí generací o více než 50 % delší. Hlavní podíl zde má nová lithium-iontová baterie o kapacitě 13,6 kWh. Články s vyšší hustotou energie umožnily optimalizovat zástavbu bateriového modulu, který se díky svým kompaktním rozměrům vměstnal pod zadní sedadlo, což samo o sobě přispělo ke snížení těžiště vozu.
Zdroj: Toyota