Test Ford Grand Tourneo Connect Active: Všestranný pracant
Test Ford Grand Tourneo Connect Active. Modrá skříň na kolech, která pojme sedm lidí nebo střední smečku labradorů, pětičlennou rodinu se všemi věcmi na dovolenou nebo živnostníka se vším pro podnikání. Otestovali jsme Ford Tourneo Connect Active v prodloužené sedmimístné variantě, s dieselem a automatickou převodovkou.
Test Ford Grand Tourneo Connect Active. Typický vůz pro rodinu i podnikání. Není to auto na ozdobu, spíš se počítá s tím, že najede hodně kilometrů a dost toho vydrží. Segment víceúčelových malých dodávek slavil úspěch, protože kromě drobných podnikatelů a rozvozových služeb dokázal za malých dodatečných investic uspokojit ještě i zájemce o levnější rodinná vozidla. Citroën Berlingo by mohl vyprávět. Mohl, kdyby mu ovšem krkem nezakroutily emisní limity. Právě Citroën a další značky stejného koncernu byly nuceny začít nabízet tyto automobily jen v elektrické verzi, případně variantě N1, aby si snížily celkové flotilové emise.
Vývoj je čím dál dražší, proto dva ze zbývajících velkých hráčů na trhu spojili síly a nové generace vozů Ford Tourneo Connect a Volkswagen Caddy vyvinuli společně. Podobně tomu je i u pick-upů Amarok a Ranger.
Aby to nebylo na první pohled poznat, liší se design obou vozů, zejména přední masky. Šestiúhelníková maska chladiče Fordu působí o trochu lépe, ale je to věc vkusu. Dobrému vizuálnímu dojmu rozhodně pomohl světle modrý metalický lak a také to, že šlo o výbavovou verzi Active, která k 17palcovým kolům z lehké slitiny přidává prahové lišty s metalickým efektem a dodatečné ochranné prvky na náraznících, prazích a podbězích.
Test Ford Tourneo Connect
Interiér už příbuzenský vztah s VW Caddy skrývá už podstatně méně. Týká se to hlavně soustředění většiny funkcí do centrální dotykové obrazovky, která má buď 8,25 nebo 10 palců. Ovládání hlasitosti nebo klimatizace pak není úplně nejpraktičtější. Typicky volkswagenovský je pak displej palubního počítače mezi – v našem případě – analogovými přístroji. V nabídce je ale i digitální přístrojový štít. Pro Ford byla upravena grafika nebo barevné podsvícení, takže podobnost nebije tak do očí.
Ford Turneo Connect nabídne dvě verze délky, my měli k testu tu delší (4868 mm), která má i delší rozvor (2970 mm). Uspořádání interiéru je navýsost praktické. Do druhé řady se nastupuje velkými bočními posuvnými dveřmi. Sedadla ve druhé a třetí řadě lze sklopit, překlopit celá dopředu nebo zcela vyjmout, čímž vznikne velmi rozměrný prostor pro náklad či zavazadla. U prodloužené verze zůstává za třetí řadou prostor 650 litrů po strop, za druhou 1720 a za první řadou 3150 litrů pro náklad. Překlopit se dá i opěradlo sedadla spolujezdce a převážet předměty až tři metry dlouhé. Velkou výhodou je také velmi nízko položená nákladová hrana, takže ať už chcete vzadu převážet v úvodu zmíněnou smečku labradorů nebo jakékoli těžší věci, obojí lze naložit pohodlně.
Poprvé čtyřkolka
Díky spolupráci s VW tak může mít Tourneo Connect i pohon všech kol, což ale nebyl náš případ. Motory jsou vždy čtyřválcové, a to buď zážehový 1.5 EcoBoost 84 kW nebo vznětový 2.0 EcoBlue o výkonu 75 či 90 kW. Převodovka může být 6stupňová manuální nebo 7stupňová automatická. Testované spojení silnějšího dieselu a automatu je uživatelsky optimální volba. Elektrický pohon by většině uživatelů v podobném autě stále nedával smysl.
Pravda, zrychlení na stovku za 11,8 s není nijak svižné a auto má občas problém s odezvou plynu při rozjezdu, ale klidnou jízdu odmění spotřebou mezi 6 a 6,5 litry. Jako k primárně užitkovému vozu je třeba k němu přistupovat i při hodnocení jízdních vlastností. Je přiměřeně komfortní, ale pokud jedete s prázdným autem, velké příčné nerovnosti na zadní nápravě pocítíte. Ale celkově Tourneo Connect určitě není tak těžkopádné, jak by si někdo mohl myslet. Nějakou daň za obří přepravní prostor je zkrátka potřeba někde odvést.
Kombinace obrovské prostornosti, vyspělé techniky a dobré užitné hodnoty dělá z Fordu Tourneo Custom Active atraktivní nabídku při široké spektrum zákazníků. Není tak sexy jako SUV ale rozhodně praktičtější. Jen ceny už nejsou úplně lidové. Nejlevněji lze vůz pořídit s benzinovým motorem ve výbavě Titanium za 599 300 Kč bez DPH, s výbavou Active pak za 624 300 Kč bez DPH. S nejsilnějším dieselem, automatem a v prodloužené sedmimístné verzi pak za 756 300 Kč bez DPH. Stejně motoricky vybavený Caddy vyjde na 785 871 Kč bez DPH.
Martin Šidlák
Technické údaje: Grand Tourneo Connect Active 2.0 EcoBlue 90 kW
Délka/šířka/výška: 4868/2100/1836 mm
Rozvor: 2970 mm
Zavazadlový prostor: 650 l
Max. výkon: 90 kW
Max. točivý moment: 320 Nm
Max. rychlost: 186 km/h
Zrychlení na 100 km/h: 11,8 s
Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,3 l / 100 km
Cena od: 756 300 Kč (bez DPH)