Kolik najede policejní auto, než je vyřazeno z provozu?
Policie ČR převzala 40 nových vozů Škoda Superb Combi. Využívat je budou především hlídky na českých dálnicích. Při této příležitosti jsme se zajímali i o to, jaké je průměrné stáří policejní flotily nebo po jak dlouhé době je policejní auto vyřazeno z provozu.
Celkem 40 nových vozů Škoda Superb Combi předala automobilka v úterý 18. října. Každé nové policejní auto je ve výbavovém stupni Ambition s motorem 2,0 TSI o výkonu 206 kW, s maximální rychlostí 250 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,8 s.
Škoda Auto uspěla ve výběrovém řízení policejního prezidia na dodání vozů pro dohled na českých dálnicích. Tomáš Lerch, 1. náměstek policejního prezidenta, uvedl: „Jsem velmi rád, že do našeho vozového parku získáváme další moderní a bezpečná vozidla a díky nim tak možnost rozšířit viditelný dohled na českých dálnicích.“
Všechny vozy mají shodnou specifikaci. Policii ČR bude sloužit karosářské provedení Superb Combi ve výbavovém stupni Ambition s motor 2,0 TSI o výkonu 206 kW ve standardní kombinaci s převodovkou DSG, pohonem všech kol a adaptivním podvozkem. Kromě běžné policejní techniky, jako jsou majáky či radiostanice, budou osazeny také vysokovýkonným kamerovým systémem na čtení registračních značek vpředu i vzadu jedoucích vozidel, což umožní okamžitou kontrolu uhrazení dálničního poplatku. Velký zavazadlový prostor se speciální zástavbou pro potřeby dopravní policie pak poslouží i jako mobilní kancelář.
Přes 20 tisíc automobilů ŠKODA od roku 1993
Mladoboleslavská automobilka je dlouholetým dodavatelem vozů i pro tuzemské bezpečnostní složky. Od roku 1993 bylo českým policistům a Ministerstvu vnitra předáno více než 20 tisíc automobilů Škoda nejrůznějších modelů a specifikací – ať již speciálně upravených podle požadavků policejních sborů nebo v sériovém provedení. Ve výkonu služby působí především vozy Scala, Octavia, Kodiaq a Superb.
Policie ČR aktuálně využívá zhruba 12 600 vozidel. Jak dlouho takové policejní auto slouží? Náměstek policejního prezidenta pro ekonomiku Jaromír Bischof k tomu uvedl, že je to přibližně sedm let a 200 tisíc kilometrů. „Ročně dáváme do obnovy zhruba jednu miliardu korun. Od roku 2019 jsme se postupně dostali na dnešní průměrné stáří vozového parku 6,25 roku.“
Martin Šidlák