„Polský“ elektrický Jeep Avenger slibuje, že může i do terénu
Další značka bude mít svůj elektromobil. Jeep na pařížském autosalonu ukázal zcela nový model Jeep Avenger. Jeho elektromotor bude mít výkon 115 kW a Jeep slibuje, že jeho novinka se neztratí ani v terénu.
Nový Jeep Avenger je vyráběn v závodě Stellantis v polských Tychách. Je prvním modelem připravovaného portfolia plně elektrických vozidel pro Evropu. Standardně je vybaven systémy SelecTerrain a Hill Descent Control, které spolu s vynikajícími úhly nájezdu a sjezdu, jako i světlou výškou slibují schopnosti typické pro Jeep.
Pokud jde o elektrifikaci, Jeep Avenger je vybaven novou generací 400voltového elektrického pohonu, který kombinuje nový elektromotor a novou baterii. Pomocí 100 kW kabelu Mode 4 pro stejnosměrný proud lze u rychlé veřejné nabíjecí stanice nabít vůz na 30 minut jízdy za pouhé tři minuty. Během 24 minut se pak baterie nabije z 20 na 80% kapacity.
Jedná se o kompaktní SUV, které svou délkou čtyři metry spadá do rychle rostoucího segmentu B-SUV, tedy do druhého největšího evropského segmentu z hlediska objemu. Očekává se, že v roce 2023 segment B-SUV dosáhne celkového ročního objemu 2,2 milionu vozidel, což představuje jedno z pěti vozidel prodaných v Evropě. Nový Avenger velikostně stojí pod modelem Renegade a doplňuje nabídku značky Jeep v segmentu B-SUV.
Nová mise Avengeru v Evropě
Jeep Avenger dorazí do showroomů značky Jeep začátkem příštího roku, ale zákazníci si již mohou předběžně rezervovat exkluzivní, plně vybavenou verzi Launch Edition (tato možnost předběžné rezervace není pro český trh dostupná).
Jeep Avenger využívá novou generaci elektrického pohonu, který kombinuje nový elektromotor a novou baterii. Druhá generace 400voltového elektrického hnacího ústrojí je prvním produktem společnosti Emotors, joint venture podniku společností Stellantis a Nidec Leroy-Somer Holding. Systém poskytuje výkon 115 kW odpovídající 156 k a točivý moment 260 Nm.
Nová 54 kWh baterie vyráběná skupinou Stellantis nabízí vysokou energetickou hustotu a vynikající poměr mezi jmenovitou a využitelnou energií. Baterie je složená ze 17 modulů a 102 článků s lithium-iontovou technologií NMC 811 a poskytuje dojezd 400 km v cyklu WLTP a 550 km v městském cyklu.
Baterie, která byla testována na více než 2 miliony kilometrů, je extrémně kompaktní a uložená pod předními a zadními sedadly a středovým tunelem. Při jízdě v terénu je navíc chráněná vysokou světlou výškou a kryty podvozku.
Především schopnosti
Nový Avenger je prvním vozidlem značky Jeep s pohonem předních kol, který je standardně vybaven systémy Selec-Terrain a Hill Descent Control, což z něj spolu s působivými úhly nájezdu a sjezdu, jako i velkorysou světlou výškou činí měřítko segmentu.
Systém Selec-Terrain nabízí šest režimů: „Normal“ pro každodenní jízdu; „Eco“ pro zvýšení dojezdu; „Sport“ pro více zábavy z jízdy; „Snow“ pro maximální trakci na zledovatělých cestách nebo stezkách; „Mud“ pro optimalizaci výkonu a zlepšení přilnavosti v blátě; a „Sand“, jež eliminuje riziko uvíznutí na písčité půdě.
Díky kombinaci krátkých převisů a velkých kol nabízí Avenger nejlepší světlou výšku ve své kategorii (200 mm), stejně jako vynikající úhly nájezdu (20°), přejezdu (20°) a sjezdu (32°), které jsou nezbytné pro jízdu v terénu, ale určitě jsou užitečné i v městském provozu, například při jízdě přes parkovací rampu.
Zdroj: Jeep