Nejrychlejší Kia EV 6 GT je tu. Z 0-100 km/h zrychlí za 3,5 s
Celkem 585 koní skrývá pod kapotou dosud nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Kia, model Kia EV6 GT. Sportovní elektromobil s akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh a pohonem všech kol je na českém trhu k dispozici za 1,7 milionu korun. Prvním zákazníkům budou vozy dodávány od prvního čtvrtletí roku 2023.
Zcela nová Kia EV6 GT je technologicky nejvyspělejším plně elektrickým vozem a nejvýkonnějším sériově vyráběným automobilem značky. Zákazníkům nabízí všestrannou praktičnost, prvotřídní jízdní komfort a lokálně bezemisní mobilitu. „Model EV6 zčeřil vody automobilového průmyslu, když jako první korejský vůz zvítězil v evropské anketě Auto roku 2022. Zabodoval i v české obdobě ankety, když dosáhl nejvyššího počtu bodů v kategorii Ekologické auto roku 2021/2022. Jeho výkonově nejpůsobivější variantu GT tak na český trh uvádíme s velkým očekáváním,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech.
Platforma E-GMP a pokročilé hnací ústrojí
Model Kia EV6 GT je postavený na špičkové podvozkové platformě E-GMP, která umožňuje ultrarychlé doplnění kapacity akumulátoru z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Pohonné ústrojí modelu tvoří vpředu umístěný motor o výkonu 160 kW (218 k), který spolupracuje s novým elektromotorem na zadní nápravě s maximem výkonu 270 kW (367 k). Dohromady poskytují kombinovaný systémový výkon 430 kW (585 k) s maximem točivého momentu 740 Nm.
V porovnání s verzí GT-Line byly u verze GT výrazně vylepšeny dynamické jízdní schopnosti. A to díky zástavbě nového vysoce výkonného elektromotoru vzadu, jenž přináší pozoruhodný 63% nárůst celkového výkonu. Díky tomuto vylepšení EV6 GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosáhne rychlostního maxima 260 km/h. Lithium-iont polymerový akumulátor o kapacitě 77,4 kWh i přes vylepšené výkonové parametry garantuje kombinovaný dojezd až 424 km a až 546 km v městském režimu (dle WLTP).
Výhradně pro model EV6 GT je určený elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD). Zaručuje účinné zkrocení hnací síly vozu, kdy vylepšuje držení stopy a stabilitu při projíždění zatáček automatickým přerozdělováním točivého momentu na kola s nejlepším záběrem. Součástí e-LSD jsou technologie Smart Traction (chytré držení stopy) a Smart Yaw Damping (chytré tlumení stáčivých sil). Pečlivě vyvažují jízdní stabilitu a pohodlí v souladu s dynamickým potenciálem provedení GT.
Režim jízdy GT
Kromě stávajících jízdních režimů Eco, Normal a Sport může řidič zvolit jízdní režim GT. Jízdní režim GT automaticky nastaví co nejdynamičtější odezvu obou elektromotorů, brzd, řízení, polo-aktivního systému odpružení, elektronického samosvorného diferenciálu (e-LSD) a elektronického řízení stability (ESC). ESC v režimu GT povolí vyšší prokluz kol ve prospěch těsnějšího souznění s povrchem vozovky vč. možnosti systém ESC zcela deaktivovat.
Ještě o krok dále jde volitelný režim ‚Drift‘ k záměrnému vyvolání přetáčivosti. Pak se větší podíl (až 100 %) hnacího momentu posílá na zadní kola pro jízdu bokem bez omezení; na výjezdu ze zatáčky zase systém může začít posílat potřebný hnací moment na kola přední nápravy pro lepší akceleraci.
Odlišnosti oproti specifikacím Earth, GT-Line
Vyjma již zmíněných vylepšení se verze GT odlišuje pozměněným designem, který se propsal i do celkových rozměrů vozu. Model narostl oproti specifikaci Earth o 15 mm do šířky, o 10 mm do délky. Celková výška se snížila o 5 mm, přičemž hmotnost vozu je o 80 kg vyšší. Nárůst celkových rozměrů měl vliv i na celkově vyšší koeficient odporu vzduchu (0,297).
Verzi GT jsou dedikovány i další designové detaily – od přepracovaného předního a zadního nárazníku, přes neonově zelené brzdové třmeny, zelené prošívání speciálních sportovních sedaček, až po zelené tlačítko voliče jízdního režimu GT na volantu. Vyhrazená pro sportovní specifikaci GT jsou i 21“ kola s obutím Michelin Pilot Sport 4S (255/40 R21).
Sportovně zaměřená verze si vyžádala jen minimální konstrukční úpravy podvozku. Šlo výhradně o zesílení bodů upevnění prvků zavěšení kol. Přední náprava dostala novou geometrii a kinematiku. Nové uspořádání je tvořeno dvojicí ramen pro lepší regulaci svislých pohybů a zajištění stabilního kontaktu s povrchem vozovky. Systém odpružení v zájmu vyšší agility používá zcela nové pružiny. Vpředu o 9 % měkčí, resp. vzadu o 11 % tužší.
Změn doznal i zavazadlový prostor a tažná kapacita. Zavazadlový prostor činí 480 l a při sklopení zadní řady sedadel dosahuje objemu až 1 260 l (dle metodiky VDA). Verze GT si zachovává i zavazadlový prostor pod přední kapotou, a to o objemu 20 litrů. Zvýšený celkový výkon vozidla umožnil navýšit maximální tažnou kapacitu nebrzděného přívěsu až na 1 800 kg. Maximální kapacita tažného zařízení brzděného přívěsu zůstala nezměněna (750 kg).
Zdroj: Kia