Subaru slaví 50 let pohonu všech kol. První bylo kombi Leone
Subaru a pohon všech kol, tohle spojení právě slaví 50 let. Vůbec první vůz vybavený technologií AWD (All-Wheel Drive), kombi Subaru Leone 4WD Estate Van, měl premiéru v září 1972. Šlo o první japonský sériově vyráběným osobní vůz s pohonem všech kol.
Subaru do současnosti vyrobila přibližně 21 milionů vozů, které mají pohon všech kol. V současnosti mají modely s pohonem všech kol AWD na celosvětových prodejích Subaru podíl 98 %. Všechny tyto vozy jsou vybavené symetricky uspořádaným pohonem všech kol Subaru Symmetrical AWD kombinovaným s plochými motory Boxer.
Nejvýraznějším rysem pohonu všech kol Subaru Symmetrical AWD je právě jeho symetrické uspořádání kolem podélné osy vozu. A jeho spojení s podélně, a tudíž také symetricky umístěným plochým motorem Boxer. Spojení nízkého těžiště motoru Boxer a optimálního rozložení hmotnosti v podélné i příčné ose vozu je zárukou maximální stability a trakce.
Unikátní technika pohonu všech kol se naplno uplatňuje také v elektrifikovaných vozech Subaru. Například v modelech s pohonem e-BOXER pomáhají rychlé reakce integrovaného elektromotoru s ještě lepší citlivostí rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola. To se projevuje větší bezpečností při jízdě na kluzkých površích a současně dalším zlepšením vlastností při jízdě na nezpevněných cestách a v terénu.
Další na řadě je Soltera
V roce 2005 Subaru založilo vlastní specializované výzkumné a vývojové centrum na pohon všech kol. Zde nasbírané rozsáhlé zkušenosti se nejnověji uplatnily také při vývoji dvoumotorového systému pohonu všech kol nového elektrického SUV Solterra. To je připraveno nabídnout pro Subaru charakteristické spojení jistoty a potěšení z jízdy na všech typech povrchu.
„Systém pohonu všech kol Subaru, který je jedním z hlavních pilířů značky, byl během více než půl století neustále zdokonalován,“ řekl Tomomi Nakamura, prezident a výkonný ředitel Subaru Corporation. „I v době směřující k elektrifikaci budeme i nadále s technologií elektrického pohonu náš vyspělý systém všech kol dále zdokonalovat.“
Zdroj: Subaru