Rolls-Royce Spectre ujede v testu tolik, co běžné auto za 400 let

auto, prototyp, rolls-royce, spectre

Společnost Rolls-Royce intenzivně testuje model Spectre, první plně elektrický model značky. Prototyp absolvuje 2,5 milionu testovacích kilometrů. K zákazníkům se sériový vůz dostane příští rok.

Rolls-Royce Spectre podstoupí nejnáročnější testovací program, jaký kdy značka realizovala. Jeho délka dosáhne 2,5 milionu kilometrů, což odpovídá více než 400 letům používání typického vozu Rolls-Royce. Aktuální testovací část v jižní Francii má celkovou délku 625 000 kilometrů. Tato fáze je rozdělena do dvou částí a začíná na historickém zkušebním místě – na autodromu v Miramasu. Druhá fáze zkoušek v regionu probíhá na provensálském venkově kolem Miramasu a na Azurovém pobřeží. Testování v reálných podmínkách bude pokračovat na klíčových trzích po celém světě.

ROLLS-ROYCE SPECTRE: ELEKTRONICKÁ PLATFORMA NA MÍRU

Model Spectre je nejvíce digitálně propojený Rolls-Royce všech dob a každá jeho součást je inteligentnější než u kteréhokoli předchozího vozu značky. Mezi všemi elektronickými součástmi probíhá 141 200 interakcí typu odesilatel–příjemce a výsledkem je přibližně třikrát více signálů než u typického vozu Rolls-Royce.

Zásadně zvýšená inteligence elektronické a elektrické části pohonného ústrojí modelu Spectre umožňuje všestrannou a přímou výměnu podrobných dat mezi jednotlivými komponenty, a to s minimálními nároky na centralizované zpracování údajů. Pro zajištění co největšího potenciálu této technologie vyvinuli softwaroví specialisté společnosti Rolls-Royce pro model Spectre takzvanou decentralizovanou inteligenci. Ta je založena na tom, že data jsou zpracovávána blíže svému zdroji, místo aby byla přenášena do jediné centrální procesorové jednotky – reakce automobilu jsou proto výrazně rychlejší a přesnější.

ROLLS-ROYCE SPECTRE: „JÍZDA NA LÉTAJÍCÍM KOBERCI“ VE VYSOKÉM ROZLIŠENÍ

Po měsících nepřetržitého testování byla schválena nová technologie pérování, která zajišťuje, že model Spectre si uchoval charakteristický rys vozů Rolls-Royce nazývaný „jízda na létajícím koberci“. Tento propracovaný elektronický systém eliminace náklonu využívá řadu nových dílů a také schopností vysokorychlostního zpracování dat modelu Spectre. Základem je osvědčená firemní technologie Flagbearer, která s pomocí kamer sleduje povrch vozovky před vozem, a satelitní navigační systém, jenž předává vozu Spectre informace o nadcházejících zatáčkách.

K vrcholně snadnému ovládání tak velkoryse dimenzovaného automobilu přispívá vlastní celohliníková platforma tvořená prostorovým rámem. Určena je výhradně pro vozy Rolls-Royce a umožnila konstruktérům vytvořit novou třídu vozů Rolls-Royce – elektrické super kupé. Zároveň modelu Spectre zajišťuje nejtužší karoserii v historii značky.

Audi A5
Čtete také

Velké přejmenovávání začíná. Audi A5 v nové generaci nahrazuje model A4

U Audi nastávají velké změny. Třicet let po prvním modelu Audi A4 už nová generace ponese označení Audi A5. Sudá čísla totiž budou u Audi do budoucna vyhrazena elektromobilům.

ROLLS-ROYCE SPECTRE: NOVÁ ÚROVEŇ AERODYNAMIKY

Hliníková konstrukce modelu Spectre je zpevněna ocelovými segmenty pro dosažení výjimečné torzní tuhosti. Nosnou strukturu doplňují hliníkové panely karoserie, které jsou zde dosud největší mezi všemi vozy značky Rolls-Royce. Jednodílný boční panel je dlouhý téměř čtyři metry. Stejně tak bezrámečkové dveře se závěsy vzadu jsou s délkou téměř 1,5 metru nejdelšími v historii Rolls-Royce.

Po důsledném prověřování vlastností v aerodynamickém tunelu, počítačovém modelování a dlouhodobém testování ve vysokých rychlostech na okruhu Miramas byl u modelu Spectre dosažen součinitel čelního odporu vzduchu (cx) na hodnotě 0,25. Jedná se o rekord nejen mezi modely značky Rolls-Royce, ale jde o nevídaný výsledek v celém luxusním segmentu.

Zdroj: Rolls-Royce