TEST: Volvo C40 Recharge Twin – Rána do zad
Vypadá úžasně a vlastně ještě lépe jezdí. Vrcholné provedení s brutálním výkonem přes 400 koní je ale snad až příliš…
Volvo se elektromobility nebojí a vlastně může nabídnout vcelku zajímavou alternativu k současné koncernové či korejské produkci. Stejně jako v době spalovací, ani v té elektromobilní nebude pro každého, ale své si tu najde jak dosavadní klientela této maskulinní značky, tak má slušně políčeno i na nově příchozí zákazníky.
Do redakčního testu se nám přihlásilo vrcholné provedení C40 Recharge Twin – tedy verze se dvěma elektromotory, která dává v součtu výkon 408 koní a maximální točivý moment 660 Nm. Samozřejmostí je pohon všech kol a dynamika, která vám vezme dech. Výkon je samozřejmě k dispozici kdykoliv a stačí jen lehké přidupnutí na plynový pedál a rána do zad je okamžitá. Pokud na to máte nervy a udržíte pravou nohu přišlápnutou k podlaze ještě pár chvil, nebudete chápat, kde se taková porce výkonu bere. Je to návykové, ale vzhledem k vlastnictví řidičského průkazu také dost rizikové. Zrychlení z nuly na sto km/h zvládá XC40 Recharge Twin za 4,7 s a maximálně si to zvládne uhánět 180 km/h. Upřímně řečeno, šlo by to určitě více, ale jednak je to v rozporu s filozofií Volva a za druhé by řidič v tomto tempu vzhledem ke spotřebě daleko neujel…
Využitelná kapacita baterie hlásí 78 kWh, ta využitelná sahá na 75 kWh. Průměrná spotřeba dle WLTP hlásí 20,8 kWh/100 km a normovaný dojezd 440 km. To je velmi solidní hodnota, které se ale pod dojmem výjimečného výkonu jen tak nedočkáte. Tu dynamiku si budete rádi užívat a potom lze počítat se spotřebou nějakých 25 a někdy klidně i 30 kWh/100 km. Abychom Cé-čtyřicítce ale nekřivili, má vcelku slušný potenciál i na ekonomickou jízdu. Při klidném tempu mimo dálnici není problém jezdit za hodnoty kolem 18 kWh/100 km a slibovaných 440 km i lehce překročit, ale často se vám to stávat určitě nebude. Tomu bych spíše věřil u slabších verzí, které myslím, budou vlastně i výrazně rozumnější volbou. I ty nabídnou skvělou dynamiku a především lepší spotřebu. Ať už zůstaneme u modelu C40 nebo sourozenecké XC40 Recharge, která nabídne poněkud praktičtější pojetí zádě.
Právě její ztvárnění dělá C40 cé-čtyřicítkou. Vypadá v kombinaci s lehčími úpravami přídě skvěle, ale praktičnost lehce utrpí. A to i při výhledu směrem vzad. Přesto jde o vůz poměrně prostorný, a to i co se týká zavazadlového prostoru, který hlásí hodnotu 413 litrů. Ztvárnění útrob je taková volví klasika – možná se nebude zamlouvat každému, ale nám vyhovuje maximálně. Jednoduché, přehledné, skvěle zpracované – až se chce říci – prémiové. Navíc přítomnost systému Google na rozměrném středovém displeji je velkou výhodou. Testované provedení podtrhovala i zvolené modré lakování, které dotváří efektní grafika denního svícení s motivem tzv. Thorova kladiva.
Elektromobil necharakterizuje jen výkon, zrychlení a objem zavazadlového prostoru, ale též parametry nabíjení. To u modelu C40 Recharge sahá na maximum 150 kW u rychlonabíjení a 11 kW v případě AC. 150 kW u DC nabíjení je v současnosti vcelku slušná a řekněme průměrná hodnota na vůz této kategorie, důležitá je ale i jeho nabíjecí křivka. Ani zde Volvo vysloveně nepohoří, ale zároveň nenadchne. Maximum drží jen poměrně krátkou dobu při nízkém vybití, nad stovkou do 50 % a následně postupně klesá až na 50 kW někde kolem 80ti procent.
Model C40 Recharge Twin skvěle jezdí – stejně dobrou práci jako pohonné ústrojí odvádí i podvozek. Přesto bych osobně sahal spíše na méně výkonné verze, které při každodenním používání poslouží minimálně stejně dobře a ještě ušetříte. Verze C40 Recharge Twin startuje na cenovce 1 529 000 Kč, za základní model v provedení Core zaplatíte 1 299 000 Kč.
Autor: Michal Žďárský
TECHNICKÉ ÚDAJE | Volvo C40 Recharge Twin |
Výkon: | 300 kW/408 koní |
Maximální točivý moment: | 660 Nm |
Kapacita baterie: | 78 kWh |
Normovaná spotřeba: | 20,8 kWh/100 km |
Dojezd: | 440 km |
Zrychlení 0-100 km/h: | 4,7 s |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Cena od: | 1 259 000 Kč |