Nové BMW X7 je zde: Kontrovezní světla, více digitalizace a hybrid
Nové BMW X7 se představuje s rozsáhlými designovými úpravami, a to především v oblasti přední masky. Dostalo nejnovější generaci ovládacího systému iDrive včetně BMW Prohnutého displeje, bohatší standardní výbavu, další asistenční systémy a nejnovější 48V mild-hybridní technologii pro všechny motory.
Vůbec poprvé byly použity dělené světlomety, jejichž jedna část zajišťuje funkci denního svícení a druhá má „na starosti“ osvětlení silnice před vozem. Úkoly poutat pozornost a zajišťovat skvělou viditelnost jsou rozděleny mezi dva samostatné, nad sebou umístěné moduly. Za signální funkce jsou zodpovědné horizontální světelné prvky umístěné výše v přední části.
Dvě LED jednotky po každé straně přední části působí, jako by svítily přímo z úzkých skleněných krytů. Světla denního svícení přebírají také funkci směrových světel. Jejich světelné signály pulzují v rychlém sledu za sebou se slabší a silnější intenzitou a vyznačují se tak atraktivní podobou připomínající křivku EKG. Funkce potkávacích a dálkových světel zabezpečují dvě další LED jednotky v samostatných modulech, umístěné pod světly denního svícení. Jejich tmavý kryt a zapuštění v předním nárazníku vytvářejí dojem, že jsou tyto moduly upozaděny a do popředí vystupují až po aktivaci.
Velkorysý vnitřní prostor nového BMW X7 si lze vychutnat ve třech řadách sedadel. Druhá řada pojme standardně tři cestující nebo na přání dva, pro něž jsou určena samostatná sedadla. K modernímu vyznění interiéru přispívají nové povrchy sedadel a odvážné barevné kombinace.
Ještě bohatší standardní výbava se snaží zvýšit komfort cestujících na palubě a maximalizovat jejich pohodlí. Kromě sportovního koženého volantu s řadicími páčkami, čtyřzónové automatické klimatizace, vnitřního osvětlení, panoramatické prosklené střechy a Hi-Fi systému nyní zahrnuje také vyhřívaná komfortní sedadla pro řidiče a spolujezdce, přihrádku pro bezdrátové nabíjení kompatibilních telefonů a bezklíčkový přístupový systém.
Hnací silou při zavádění tohoto moderního digitálního pojetí byla integrace BMW Prohnutého displeje, který je tvořen 12,3palcovým přístrojovým panelem za volantem a kontrolním displejem s úhlopříčkou 14,9 palce. Obrazovky jsou umístěny společně za skleněným povrchem, který je prohnutý směrem k řidiči. Splývají tedy v jednu digitální jednotku s vysokým rozlišením.
Nové BMW X7 bude pohánět trojice nejmodernějších a extrémně výkonných motorů nové modulární generace motorů BMW Group EfficientDynamics. V čele nabídky stojí nový zážehový osmiválec o objemu 4,4 litru pro vrcholné BMW X7 M60i xDrive 390 kW, který technicky vychází z motorů pohánějících vysokovýkonné automobily BMW M GmbH. Doplňují ho dva řadové šestiválce (každý o objemu 3,0 litru): druhý nový zážehový motor pro nové BMW X7 xDrive40i 280 kW a rozsáhle modernizovaný vznětový motor montovaný do nového BMW X7 xDrive40d 259 kW. Všechny budou vybaveny mild-hybridní technologií.
Zdroj: BMW