Jízdní dojmy Škoda Karoq facelift: Jízda na PET lahvích

auto, červené, Škoda Karoq

Škoda Karoq vstupuje do druhého poločasu svého výrobního cyklu. Model představeny v roce 2017 dostal facelift, který znamená upravený design, nové motory generace Evo a také trvale udržitelné materiály, například sedadla z PET lahví.

Z Karoqu musí mí ve Škodovce radost. Doposud se tohoto modelu prodalo přes 660 tisíc kusů. Největšími trhy jsou Česká republika, Německo, Velká Británie, Polsko a v prodloužené verzi i Čína. Facelift i proto není úplně zásadní a dramatický.

Širší je nová šestihranná maska chladiče, nový je přední a zadní nárazník a užší, ostře řezaná LED přední a zadní světla, dodávají vozu nový vzhled. Světla pro denní svícení jsou nyní dvoudílná. Poprvé nabízí Škoda Karoq na přání Matrix-LED přední světlomety. Nová jsou i kola. „Od velikosti 17 palců nahoru jsme kompletně vyměnili ráfky,“ řekl nám Petr Beneda, který má z pohledu produktu model Karoq ve Škoda Auto na starosti. „Jsou optimalizované z hlediska aerodynamiky, což přináší zlepšení emisí CO2.“ Aerodynamiku zlepšil i nový zadní spoiler.

Základní technické údaje samozřejmě zůstaly až na délku (která narostla o 8 mm) stejné. Délka vozu činí 4 390 mm, šířka je 1 841 mm. Výška činí u verze s pohonem předních kol 1 603 mm, resp. 1 608 mm u verze s pohonem všech kol. Rozvor u verze s pohonem předních kol je 2 638 mm, resp. 2 630 mm u verze s pohonem všech kol. Objem zavazadlového prostoru dosahuje se standardními sedadly hodnoty 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste na 1 630 l. V kombinaci se systémem zadních sedadel VarioFlex, který je k dispozici na přání, činí objem zavazadlového prostoru 588 l, resp. 1 605 l při sklopených zadních sedadlech. Po vyjmutí zadních sedadel naroste objem zavazadlového prostoru až na 1 810 l.

Interiér modernizovaného modelu Škoda Karoq nabízí větší výběr potahů sedadel. Na přání jsou dostupné potahy sedadel z ECO látky, která je vyrobena ekologickým způsobem z recyklovaných PET lahví. Od výbavového stupně Style je poprvé k dispozici elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí, které je součástí komfort paketů.

Faceliftovaný Karoq bude nabízen výhradně s virtuálním kokpitem. Stane se tak až někdy v průběhu roku 2022 kvůli přetrvávajícím problémům v dodávkách polovodičů. Součástí standardní výbavy bude virtuální kokpit mini s 8″ displejem. Od výbavového stupně Style je na přání k dispozici virtuální kokpit s displejem o velikosti 10,25″. Díky zabudované kartě eSIM je vůz vždy online. Systémy se ovládají na dotykovém displeji, pomocí otočných ovladačů a tlačítek na volantu nebo pomocí digitální asistentky Laura.

Citroën Berlingo, dodávka
Čtete také

Citroën Berlingo žije! Importér vrátil do nabídky verzi se spalovacím motorem

Citroën Berlingo byl dlouhá léta základem prodejů vozů této značky na českém trhu. Na začátku roku 2022 ale výrobce ukončil…

Škoda Karoq nabízí pět moderních motorů generace Evo koncernu Volkswagen. Tři benzinové motory TSI a dva naftové motory TDI pokrývají výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je určený výhradně pro model Karoq SportLine a je vybaven sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW je na přání k dispozici s pohonem všech kol, který zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka, a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Adaptivní podvozek DCC je součástí standardní výbavy výbavového stupně Style Exclusive, Sportline a Sportline Exclusive. Součástí standardní výbavy modelu Karoq Sportline je také progresivní řízení. Adaptivní podvozek DCC neustále vyhodnocuje jízdní situaci a upravuje nastavení tlumičů a řízení. Volbou jízdního režimu lze volit režimy Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual. V režimu Individual lze tyto vlastnosti nastavit ještě podrobněji. Variabilní převod řízení, který je závislý na úhlu natočení volantu, umožňuje lepší ovladatelnost při rychlejší jízdě a dynamičtější průjezd zatáčkou. Naproti tomu při větších úhlech natočení volantu, například při odbočování ve městě při nižší rychlosti nebo při parkování, je zapotřebí mnohem méně síly k otočení volantu a vůz se snadněji ovládá.