Jízdní dojmy Škoda Karoq facelift: Jízda na PET lahvích

auto, červené, Škoda Karoq

Škoda Karoq vstupuje do druhého poločasu svého výrobního cyklu. Model představeny v roce 2017 dostal facelift, který znamená upravený design, nové motory generace Evo a také trvale udržitelné materiály, například sedadla z PET lahví.

Z Karoqu musí mí ve Škodovce radost. Doposud se tohoto modelu prodalo přes 660 tisíc kusů. Největšími trhy jsou Česká republika, Německo, Velká Británie, Polsko a v prodloužené verzi i Čína. Facelift i proto není úplně zásadní a dramatický.

Širší je nová šestihranná maska chladiče, nový je přední a zadní nárazník a užší, ostře řezaná LED přední a zadní světla, dodávají vozu nový vzhled. Světla pro denní svícení jsou nyní dvoudílná. Poprvé nabízí Škoda Karoq na přání Matrix-LED přední světlomety. Nová jsou i kola. „Od velikosti 17 palců nahoru jsme kompletně vyměnili ráfky,“ řekl nám Petr Beneda, který má z pohledu produktu model Karoq ve Škoda Auto na starosti. „Jsou optimalizované z hlediska aerodynamiky, což přináší zlepšení emisí CO2.“ Aerodynamiku zlepšil i nový zadní spoiler.

Základní technické údaje samozřejmě zůstaly až na délku (která narostla o 8 mm) stejné. Délka vozu činí 4 390 mm, šířka je 1 841 mm. Výška činí u verze s pohonem předních kol 1 603 mm, resp. 1 608 mm u verze s pohonem všech kol. Rozvor u verze s pohonem předních kol je 2 638 mm, resp. 2 630 mm u verze s pohonem všech kol. Objem zavazadlového prostoru dosahuje se standardními sedadly hodnoty 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste na 1 630 l. V kombinaci se systémem zadních sedadel VarioFlex, který je k dispozici na přání, činí objem zavazadlového prostoru 588 l, resp. 1 605 l při sklopených zadních sedadlech. Po vyjmutí zadních sedadel naroste objem zavazadlového prostoru až na 1 810 l.

Interiér modernizovaného modelu Škoda Karoq nabízí větší výběr potahů sedadel. Na přání jsou dostupné potahy sedadel z ECO látky, která je vyrobena ekologickým způsobem z recyklovaných PET lahví. Od výbavového stupně Style je poprvé k dispozici elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí, které je součástí komfort paketů.

Faceliftovaný Karoq bude nabízen výhradně s virtuálním kokpitem. Stane se tak až někdy v průběhu roku 2022 kvůli přetrvávajícím problémům v dodávkách polovodičů. Součástí standardní výbavy bude virtuální kokpit mini s 8″ displejem. Od výbavového stupně Style je na přání k dispozici virtuální kokpit s displejem o velikosti 10,25″. Díky zabudované kartě eSIM je vůz vždy online. Systémy se ovládají na dotykovém displeji, pomocí otočných ovladačů a tlačítek na volantu nebo pomocí digitální asistentky Laura.

auto, bílé, Citroën C4 X
Čtete také

Citroën C4 X a ë-C4 X se už dají objednat. Stojí od 544 900 Kč

Benzín, diesel i elektromotor jsou v nabídce pod kapotou nového modelu Citroën C4 X a ë-C4 X. Cena spalovací verze začíná od 544 900…

Škoda Karoq nabízí pět moderních motorů generace Evo koncernu Volkswagen. Tři benzinové motory TSI a dva naftové motory TDI pokrývají výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je určený výhradně pro model Karoq SportLine a je vybaven sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW je na přání k dispozici s pohonem všech kol, který zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka, a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Adaptivní podvozek DCC je součástí standardní výbavy výbavového stupně Style Exclusive, Sportline a Sportline Exclusive. Součástí standardní výbavy modelu Karoq Sportline je také progresivní řízení. Adaptivní podvozek DCC neustále vyhodnocuje jízdní situaci a upravuje nastavení tlumičů a řízení. Volbou jízdního režimu lze volit režimy Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual. V režimu Individual lze tyto vlastnosti nastavit ještě podrobněji. Variabilní převod řízení, který je závislý na úhlu natočení volantu, umožňuje lepší ovladatelnost při rychlejší jízdě a dynamičtější průjezd zatáčkou. Naproti tomu při větších úhlech natočení volantu, například při odbočování ve městě při nižší rychlosti nebo při parkování, je zapotřebí mnohem méně síly k otočení volantu a vůz se snadněji ovládá.