Škoda Enyaq Coupé iV je tu. Rovnou i ve verzi RS

Škoda Enyaq Coupé, auto, zelené

Škoda představila v Praze druhou karosářskou variantu modelu Enyaq. Škoda Enyaq Coupé iV rovnou dostalo i sportovní verzi RS. Navzdory sportovním liniím nabízí velkorysý interiér a zavazadlový prostor s objemem 570 l. Dojezd pak mý být až 545 km v režimu WLTP.

Nová ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV se vyrábí společně s ENYAQ iV v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu. Díky své konstrukci a velkému rozvoru nabízí platforma MEB nové možnosti konfigurace proporcí a designu karoserie. Umístění vysokonapěťové baterie v podlaze mezi přední a zadní nápravou a absence středového tunelu pak stojí za velkorysým prostorem pro všechny cestující.

ENYAQ COUPÉ RS iV. Vůz charakterizuje specifický sportovní přední nárazník, boční prahy lakované v barvě karoserie a kola z lehké slitiny o průměru od 19″ do 21″. Střešní linie padá od B sloupku mírně dozadu a přechází do pátých dveří s ostře lomenou hranou. Linii karoserie dále zvýrazňuje standardně dodávané zatmavené prosklené panoramatické okno, které pokrývá celou střechu a plynule navazuje na prosklení pátých dveří. Jedná se o největší panoramatickou prosklenou střechu použitou ve voze ŠKODA. Je tenčí než klasická plná střecha a zajišťuje tak cestujícím dostatek místa nad hlavou.

Škoda, servis, elektromobil
Čtete také

Požár elektromobilu půjde pojistit

Požár elektromobilu je ohniskem bitvy mezi příznivci a odpůrci elektromobility. Fanatičtí členové první skupiny tvrdí, že elektromobily nehoří vůbec, fanatici z druhého břehu zase, že hoří všechna elektroauta. Realisté, kteří si myslí, že se to může stát, ale ne moc často, se teď na takovou věc můžou i pojistit.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV nabízí tři výkonové stupně. Základní výkonová verze ENYAQ COUPÉ iV 80 disponuje výkonem 150 kW a pohonem zadních kol, přičemž její baterie má kapacitu 82 kWh, respektive 77 kWh netto. Stejnou baterii využívají také verze ENYAQ COUPÉ iV 80x o výkonu 195 kW** a ENYAQ COUPÉ RS iV. Obě verze disponují pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Vrcholný model ENYAQ COUPÉ RS iV disponuje výkonem 220 kW** a maximálním točivým momentem 460 Nm. Jedná se o první čistě elektrický vůz RS značky ŠKODA. Tato varianta nabízí zážitek ze sportovní jízdy, mnoho černých prvků a typický červený pruh odrazky na zadním nárazníku.

ENYAQ COUPÉ RS iV zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí. ENYAQ COUPÉ RS iV je také exkluzivně v rámci modelové řady k dispozici ve výrazném zeleném laku Mamba.

ENYAQ COUPÉ iV je rovněž dodáván s pohonem zadních kol s elektromotorem na zadní nápravě nebo s pohonem všech kol s dvěma elektromotory. Baterie je umístěna v podlaze mezi nápravami. Základní model ENYAQ COUPÉ iV 80 disponuje výkonem 150 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm. Jeho baterie, která má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh netto, zajišťuje maximální dojezd až 545 km v režimu WLTP.

ENYAQ COUPÉ iV přináší stejně jako ENYAQ iV sladěné designy interiérů, které se inspirují světy moderního bydlení a které využívají přírodní, trvale udržitelné a recyklované materiály. Přehledně zpracovaná nabídková struktura usnadňuje individuální konfiguraci vozu s několika logicky uspořádanými tematickými pakety a několika samostatnými prvky výbavy. Součástí standardní výbavy je centrální dotyková obrazovka infotainment systému s úhlopříčkou 13″ a virtuální kokpit s 5,3″ displejem. Head-up displej s rozšířenou realitou je k dispozici na přání.

Zdroj: Škoda Auto