Lucid Air porazil v testu reálného dojezdu všechny Tesly

auto, elektromobil, Lucid Air

Značným problémem elektromobilů je jejich dojezd na jedno nabití a také rozdíl mezi realitou a automobilkami udávanou hodotou. Redaktoři amerického serveru InsideEVs otestovali na stejné dálniční trati 24 elektromobilů. Jako nejlepší se ukázal Lucid Air, který ujel přes 800 kilometrů a pokořil tak všechny Tesly i elektromobily od dalších výrobců.

Redaktoři jezdí s vozy na stejné trati výhradně po dálnici, a to ustálenou rychlostí 70 mil/hod (113 km/h). Dosavadním rekordmanem byla Tesla 3, která ujela 500 kilometrů (310 mil), a to z plného nabití až do téměř úplného vybití.

Společnost Lucid poskytla pro test sériové vozidlo Lucid Air Dream Edition Range s 19″ koly Aero, což je konfigurace, která má certifikaci EPA na 520 mil (837 km) na jedno nabití. Pokud na stejné vozidlo nasadíte 21″ kola, klesne hodnota dojezdu podle EPA na 481 mil (774 km), což je stále více než u jakéhokoli jiného elektromobilu – a to s velkým náskokem.

Když redaktoři test začínali, teplota byla 10,5 °C, což nejsou zrovna ideální podmínky pro testování dojezdu. Ke konci dne však teplota vystoupala na 20,5 °C. Pneumatiky byly nahuštěné přesně podle doporučení výrobce a teplota klimatizace nastavena na 20 stupňů Celsia. Rychlost vozu byla na tempomatu nastavena po kontrole přes GPS, aby reálná rychlost byla přesně 70 mil/h (tachometrových to bylo 72 mil/h).

Dojezd se měřil vždy přesně po vybití 25% kapacity baterie, přičemž nejhorší byla z tohoto pohledu první čtvrtina, kdy auto ujelo 120 mil. V dalších čtvrtinách to bylo 128, 126 a 126 mil. Spotřeba byla naměřena 4,3 ujeté míle na kWh.

Citroen C4 X,
Čtete také

Test Citroën C4 X 1.5 BlueHDi 130: Sedan, coupé i crossover

Test Citroën C4 X. Opravdu velmi zvláštní mix automobilových kategorií vymyslel Citroën v podobě modelu C4 X.

„Když test dojezdu skončil, spotřebovali jsme více než 117 kWh ze 118 kWh využitelné kapacity baterie, takže jsme ji skutečně vyčerpali až do úplného vybití,“ napsal server. „Ujeli jsme 6 km poté, co stav nabití ukazoval nulu, a ještě asi 3 km poté, co displej ukazoval, že jsme během cesty spotřebovali 117 kWh. To nás vede k domněnce, že v okamžiku ukončení testu zbývalo v baterii méně než 0,25 kWh.“

Porovnání s ostatními dříve testovanými vozy dopadlo následovně:

Martin Šidlák, Zdroj: InsideEVs