Na vánoce se dopravní společnosti připravují i rok dopředu

dodávky, logistika

V souvislosti s většími výdaji během vánoc a většími nákupy roste dramaticky i objem zásilek. Složitost dodavatelského řetězce, kapacitní krize a potřeba včasného dodání tak zvyšují během svátečních oslav obrovský tlak na odesílatele. Proto se logističtí manažeři musí zaměřit na plánování a včasnou přípravu na období sváteční špičky.

Co se provozu týče, jde především o to, aby všechny dodávky, kamiony, depa, dopravníky a váhy byly “ve formě“. Zdánlivá banalita může mít před Vánocemi fatální následky u každého dopravce. Stejně tak je důležité připravit na vyšší nápor i samotný systém. „Naším velkým benefitem je to, že jsme si celý logistický systém postavili na míru a nyní z toho můžeme těžit na úrovni automatizace, validace dat, snižování chybovosti,“ říká Pavel Vyoral z Pošty bez hranic.

Nejzásadnějším bodem přípravy jsou pro společnost data od klientů. Důležité je vždy vyexpedovat všechny zásilky, které v daný den klient zadal. S blížící se sezónou se tato data několikrát násobí, a právě proto je velmi důležité, aby společnosti měla všechna data včas, mohli tak predikovat počty zásilek a na základě toho plánovat další kroky, jako například plánování tras, řízení objemu zásilek s ohledem na kapacity dep a efektivita práce.

Před Vánocemi se spousta firem snaží posílit své stavy, aby tak co nejvíce zefektivnily svou práci, vypomohly stávajícím zaměstnancům a zároveň mohly zaručit co nejrychlejší dodání. Takový postup je identický nejen u všech dopravců, ale i e-shopů. Často tuto příležitost využívají studenti nebo lidé, kteří potřebují částečné úvazky před Vánoci. Navíc, když se lidé osvědčí v tom největším frmolu, často si se zaměstnavatelem udrží spolupráci i nadále.

Personální kapacity posilujeme na sezónní práce, cca od října do prosince. Poslední měsíce roku zaměstnáváme kolem 200 lidí, abychom zvládli všechny zásilky zpracovat včas,“ potvrzuje Pavel Vyoral z Pošty bez hranic.

Nehoda na přejezdu pixabay
Čtete také

Každá desátá nehoda na přejezdu končí tragicky. Které přejezdy jsou nejnebezpečnější?

Podle Portálu nehod končí každá desátá nehoda na přejezdu smrtelným zraněním – v naprosté většině případů na straně osádky vozu. Je to výrazně více než průměr pro ostatní dopravní nehody.

Na některé věci se však připravit úplně nedá, doba covidová postihla i dopravce. Ovšem situaci se daří zvládat. „Naši zaměstnanci neustále projevují neskutečnou míru loajality. Každý den vidím, že musí řešit personální výpadky operativně, někdy je potřeba hodně napnout síly, vymyslet nová řešení a hledat inovativní cesty. Kolegiální přístup našeho týmu Pošty bez hranic je to nejhodnotnější firemní stříbro, které máme. A všem za jejich přístup patří velké poděkování a úcta za to, jak na logistickém hřišti dokáže jeden za druhého zabrat. Bez nadsázky jsem na kolegy hrdý,“ říká Pavel Vyoral.

Oblastí, jejíž důležitost každý dopravce nebo provozovatel eshopu zjistil pár let nazpět a měla obrovskou prioritu hlavně minulý rok, je komunikace. Poslední 2 měsíce roku jsou náchylnější na mimořádné situace, které mohou mít pro dopravce a ve výsledku i e-shopy a jejich zákazníky nemilé následky. Proto je dobré si dlouho dopředu zjistit predikce e-shopů na množství zásilek a následně s těmito informacemi pracovat na úrovni svozů a třídění. „Letos do sezóny pravděpodobně nezasáhne Covid-19 tak výrazně, jako minulý rok. Přesto jsme na tuto variantu nachystaní. Např. víme, že v případě lockdownu okamžitě stoupne počet zásilek ze dne na den,“ říká Pavel Vyoral.

Zdroj: Tisková zpráva Pošta bez hranic