Německý Heidelberg uvažuje o zákazu parkování vozů SUV

SUV, parkování, garáž

Boj měst proti autům má různou podobu. Někde omezují vozovku cyklopruhy, jinde snižují rychlost na 30 km/h nebo zavádějí mýto. Německý Heidelberg teď diskutuje o zákazu parkování velkých a těžkých vozů v městských parkovacích domech. Týkalo by se to jak SUV, tak řady elektromobilů.

Univerzitní město Heidelberg v Bádensku-Württembersku je známé svým starým městem. Je postavené ve svahu, silnice jsou místy strmé, úzké a klikaté. Jako asi ve všech městech jsou i zde problémy s parkováním. Zatímco jinde se řeší parkování pro rezidenty, zákaz vjezdu vozidel produkujících emise nebo maximální rychlost, v Heidelbergu radní za uskupení Bunte Linke a Die Linke požadují „omezení vjezdu vozidel na městská parkoviště“.

Informuje o tom zpravodajský portál Heidelberg24 nebo celostátní Focus. Podle návrhu by v budoucnu měla být na vícepodlažních městských parkovištích povolena pouze auta, která „odpovídají rozměrům, pro které byla prakovací místa původně vyrobena, a nepřesahují hmotnost 1,8 tuny“. To by znamenalo, že velká SUV a také řada elektromobilů by musely zůstat venku.

Renault Master E-Tech
Čtete také

Nový Renault Master E-Tech slibuje elektrický dojezd až 460 km

Nový Renault Master může mít několik verzí dieselového motoru, platforma je připravena na vodíkový pohon, ale vedle toho nabízí i ryze elektrickou variantu se dvěma kapacitami baterie a dojezdem až 460 kilometrů.

Problémem je hlavně ona hmotnost. Jak píše Focus.de, kvůli těžkým bateriím přesahují navrhovaný limit i některé elektromobily kompaktních nebo střední třídy. Podle navrhovaných heidelberských pravidel by tak VW ID.3 (pohotovostní hmotnost 1,7 až 1,9 tuny), Polestar 2 (2,1 tuny) nebo Porsche Taycan (2,2 tuny) musely parkovat jinde než v městských parkovacích domech.

Návrh ale nejspíš neprojde. Portál Heidelberg24. Portál cituje provozovatele městského parkoviště: „Jako provozovatel parkoviště výslovně odmítáme zákaz vjezdu pro určité skupiny vozidel. Na parkovištích Kraus (P6), Friedrich-Ebert-Platz (P10), Kornmarkt (P12) nebo Nordbrückenkopf (P16) nemají vozidla s hmotností nad 1,8 tuny podle současných poznatků žádné negativní účinky na strukturu budovy.“

Martin Šidlák, psáno pro IDNES

Photo by Marco Tjokro on Unsplash