Německý Heidelberg uvažuje o zákazu parkování vozů SUV

SUV, parkování, garáž

Boj měst proti autům má různou podobu. Někde omezují vozovku cyklopruhy, jinde snižují rychlost na 30 km/h nebo zavádějí mýto. Německý Heidelberg teď diskutuje o zákazu parkování velkých a těžkých vozů v městských parkovacích domech. Týkalo by se to jak SUV, tak řady elektromobilů.

Univerzitní město Heidelberg v Bádensku-Württembersku je známé svým starým městem. Je postavené ve svahu, silnice jsou místy strmé, úzké a klikaté. Jako asi ve všech městech jsou i zde problémy s parkováním. Zatímco jinde se řeší parkování pro rezidenty, zákaz vjezdu vozidel produkujících emise nebo maximální rychlost, v Heidelbergu radní za uskupení Bunte Linke a Die Linke požadují „omezení vjezdu vozidel na městská parkoviště“.

Informuje o tom zpravodajský portál Heidelberg24 nebo celostátní Focus. Podle návrhu by v budoucnu měla být na vícepodlažních městských parkovištích povolena pouze auta, která „odpovídají rozměrům, pro které byla prakovací místa původně vyrobena, a nepřesahují hmotnost 1,8 tuny“. To by znamenalo, že velká SUV a také řada elektromobilů by musely zůstat venku.

test mini countryman
Čtete také

Test Mini JCW Countryman: Auto s režimem motokáry

Test Mini JCW Countryman. Kdybych tvrdil, že chápu smysl tohohle auta, asi bych lhal. Tohle Mini je už spíš „maxi“, má brutální výkon, celkem vysokou cenovku, ale umí zaujmout elegancí, stylem a vlastně i prostorem.

Problémem je hlavně ona hmotnost. Jak píše Focus.de, kvůli těžkým bateriím přesahují navrhovaný limit i některé elektromobily kompaktních nebo střední třídy. Podle navrhovaných heidelberských pravidel by tak VW ID.3 (pohotovostní hmotnost 1,7 až 1,9 tuny), Polestar 2 (2,1 tuny) nebo Porsche Taycan (2,2 tuny) musely parkovat jinde než v městských parkovacích domech.

Návrh ale nejspíš neprojde. Portál Heidelberg24. Portál cituje provozovatele městského parkoviště: „Jako provozovatel parkoviště výslovně odmítáme zákaz vjezdu pro určité skupiny vozidel. Na parkovištích Kraus (P6), Friedrich-Ebert-Platz (P10), Kornmarkt (P12) nebo Nordbrückenkopf (P16) nemají vozidla s hmotností nad 1,8 tuny podle současných poznatků žádné negativní účinky na strukturu budovy.“

Martin Šidlák, psáno pro IDNES

Photo by Marco Tjokro on Unsplash