Inovace v reklamě: Ta na Lexus ES umí reagovat na emoce diváka

auto, reklama, lexus

Lexus při příležitosti uvedení modernizovaného hybridního modelu Lexus ES s autonomním dobíjením vydává reklamní spot se schopností inteligentně reagovat na emoce diváka. Kampaň Feel Your Best inspirovaná vozem, jehož funkce reagují na požadavky řidiče, využívá technologii rozpoznávání tváří.

Reklama je koncipovaná tak, aby během sledování rozpoznávala emoce diváka, přizpůsobovala se jim a zároveň je ovlivňovala. V reklamě využívající rozpoznávání tváří od MorphCast se uplatňuje jedinečná patentovaná technologie, která v reálném čase upravuje obsah na základě analýzy výrazů tváře.

Technologie Emotional AI čte výraze tváře prostřednictvím kamery umístěné před divákem. Během divákovy interakce s umělou inteligencí reklama reaguje změnami vizuálního i hudebního obsahu v závislosti na vnímaném stavu emocí diváka. Samotný snímek zrychluje nebo zpomaluje, hudba se mění v energičtější nebo poklidnější, barvy jsou zářivější nebo méně výrazné a zavádí se sestřihy s emočními sekvencemi.

Která auta se nejčastěji kradou? Jaká barva je mezi řidiči nejoblíbenější? A až o kolik kilometrů stáčí podvodníci tachometry? Nejen to odhalil průzkum společnosti carVertica
Čtete také

Která auta se nejčastěji kradou? Je to značka, jejichž ojetá auta jsou i často poškozená

Která auta se nejčastěji kradou? Jaká barva je mezi řidiči nejoblíbenější? A až o kolik kilometrů stáčí podvodníci tachometry? Nejen to odhalil průzkum společnosti carVertica

Během sledování může divák svými reakcemi libovolně experimentovat s umělou inteligencí tak, že mění výraz tváře, který AI interpretuje a okamžitě reaguje. Každý „ukazatel snímání“ v rámci dějové linie je spouštěčem jiné sekvence z AI, kdy se kombinuje materiál kampaně s ručně vybranými záznamy schválenými týmem psychologů. To ve výsledku vede až ke 3125 možným kombinacím.

„Jde o první krok, jak ukázat, že malé změny probíhající v reklamě v reálném čase mohou pozitivně ovlivnit naše pocity. Tato logika se odráží i v modelu Lexus ES, nabízejícím mimořádnou úroveň pohodlí v tom, jak působí na několik lidských smyslů současně. Takže je zde přirozená synergie mezi produktem a kampaní – reklama reaguje na emoce diváka podobným způsobem, jakým vůz reaguje na řidičovo chování a potřeby,“ říká Spiros Fotinos, ředitel společnosti Lexus Europe.

Konstruktéři a návrháři Lexus ve snaze posouvat požitek z jízdy prostřednictvím lidských smyslů vytvořili pro Lexus ES inteligentní funkce sledující potřeby řidiče a reagující na ně. Nejlepším příkladem je systém klimatizace Lexus Climate Concierge, který se snaží vytvořit v kabině dokonalé klima automatickou regulací vyhřívání sedadel, vyhřívání volantu a odvětrávání sedadel v součinnosti se systémem klimatizace. Dále je zde palubní senzor měření vlhkosti a teploty v kabině, resp. teploty čelního skla, aby nedocházelo k zamlžování předního okna. Lexus Climate Concierge dále využívá modernizovaný systém nanoe X, který uvolňováním mírně kyselých nano iontů z centrálního výdechu klimatizace pomáhá zvlhčovat suchou pokožku.

K lepší zpětné vazbě od řízení přispívá zdokonalení systému odpružení zadních kol, konstrukce brzdového pedálu a adaptivního odpružení AVS.

Zdroj: Lexus