Z Wu-Chanu míří do Česka SUV a elektromobily značky Dongfeng

auto, modré, most

Na český trh vstupuje nová značka, která určitě vzbudí pozornost už jen tím, odkud její vozy pocházejí. Dongfeng má totiž původ v Číně, konkrétně ve Wu-Chanu. S nabídkou benzinových a elektrických SUV chce konkurovat třeba modelu Škoda Kodiaq nebo elektromobilům značek Kia a Hyundai.

Společnost Dongfeng Motor Corporation (DFM), byla založena v roce 1969 se sídlem ve Wu-chanu. Jde o jednu z největších čínských automobilových skupin se 176 000 zaměstnanci. V roce 2018 se umístila na 65. místě v žebříčku 500 největších světových firem Fortune 2018. Vyrábí v podstatě celou paletu automobilů od mini vozů přes MPV, SUV, lehká užitková vozidla až po těžké náklaďáky. V Evropě prodává svoje výrobky od roku 2008, a to především na německém a španělském trhu. V názvech je ale trochu chaos, protože v těchto zemích se prodává jen jedna značka z portfolia Dongfeng – značka DFSK. Ta je dnes přítomná i v Nizozemsku, Itálii a Belgii.  

Teď se chystá i do Česka. Importérem je slovenská společnost Plastonic, prodávat auta a zajišťovat jejich servis bude firma Bidli.

Škoda Octavia
Čtete také

Nová Škoda Octavia: Nové záběry odhalují pár designových detailů

Škoda Auto nabídla krátkou upoutávku na facelirft modelu Škoda Octavia, který se ve variantě liftback i kombi představí již brzy.

Co přesně se bzde v Česku prodávat, to zatím importér spolu s prodejcem řeší. Evropskou homologaci mají zatím pouze tři modely – Glory 580, Fengon 5 a Seres 3. Nabídka domovské značky je velmi rozsáhlá. V rámci uvedení zančky na český trh hovořili zástupci prodejce o plánu přijít příští rok sportovním elektromobilem Seres SF6, který by měl získat homologaci v listopadu. V červnu příštího roku se pak má spustit prodej dvou modelů další koncernové značky, a to luxusní Voyah. Možná přibudou i užitkové modely C31, C32 a C35.

Glory 580 je 7místné SUV o délce 4680 mm, světlé výšce 200 mm a s benzinovým motorem 1.5 o výkonu 107 kW, které si jako konkurenta vytklo vůz Škoda Kodiaq. Cena začíná na 589 900 Kč v maximální výbavě, která je určitě konkurenceschopná. Zákazníky možná jen překvapí spotřeba benzinového turbomotoru, která má uváděnou hodnotu 10,85 l/100 km.

Fengon 5 (od 699 900 Kč) je SUV coupé o délce 4685 mm, rovněž s motorem 1.5, ovšem o výkonu 101 kW. A Seres 3 s cenovkou od 919 900 Kč je elektromobil s nehořlavou lithium-ferofosfátovou baterií s kapacitou s kapacitou 53,61 kWh. Maximální výkon je 120 kW a udávaný dojezd 405 km na jedno nabití.

V současné době firma buduje v České republice síť prodejních a především servisních místa, aby pokryla všechny kraje. Centrála se showroomem je ve Vestci u Prahy, v krajích se chce společnost Bidli dohodnout se stávajícími servisy jiných značek, který by po proškolení personálu smluvně zajišťovaly i servis pro značku Dongfend. V plánu je příští rok prodat zhruba 300 nových aut.

Martin Šidlák