Hořící elektromobily vyjdou Chevrolet na miliardu, čeká problém i Opel a Volkswagen?

auto, červené, chevrolet

Kvůli množícím se požárům baterie bude muset Chevrolet svolat do servisu všechny své modely Bolt. Stejného dodavatele baterií ale mají i Opel nebo Volkswagen.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) opakovaně varoval majitele, aby neparkovali vozy Chevrolet Bolt v garážích nebo v blízkosti domů kvůli riziku požáru baterií. Debakl kvůli nebezpečí požáru v elektromobilech Chevrolet Bolt EV přijde největší americkou automobilku General Motors draho.

Společnost oznámila, že musí svolat do servisu všechny modely Bolt EV včetně těch nejnovějších. V číslech je to téměř 69 000 elektromobilů vyrobených v letech 2017 až 2019, které již byly povolány k opravě už v listopadu 2020, a přibližně 73 000 novějších modelů. Výrobce vyčíslil dodatečné náklady na přibližně jednu miliardu dolarů (asi 850 milionů eur). Většina vozidel byla prodána v USA, zbytek v Kanadě.

Ford Capri 2024
Čtete také

První jízda / Test Ford Capri 2024: Sázka s vysokým kurzem

První jízda / Test Ford Capri 2024. Ford dorazil na elektromobilní večírek se zpožděním, a tak rozjel vysokou hru s vysokým kurzem, na kterou hodně vsadil. A jak to bývá, může hodně prohrát nebo hodně vyhrát.

Stažení se týká také sesterského německého modelu Bolt, Opelu Ampera-e. V porovnání s modelem Bolt se však e-Opelů prodalo výrazně méně. Podle Spolkového úřadu pro motorovou dopravu (KBA) bylo dosud staženo téměř 10 000 modelů Ampera-e z let 2016 až 2019 kvůli „riziku požáru vadné vysokonapěťové baterie“. České republiky se to ale netýká.

„Vozy Opel Ampera-e nebyly v ČR nikdy uvedeny do prodeje,“ řekl nám mluvčí českého Opelu Martin Hejral. „Servisní síť Opelu v ČR proto nemá oprávnění pro jejich servis či distribuci náhradních dílů. Veškeré servisní činnosti související s vozem Opel Ampera-e jsou tedy orientovány pouze na země oficiálního prodeje. V okolí ČR jde např. o Německo, Švýcarsko, Belgii, Nizozemsko.“

Baterie pro Chevrolet Bolt vyrábí jihokorejská společnost LG Chem. Ta produkuje baterie i pro další výrobce včetně Volkswagenu. Nový VW ID.3 se před několika dny dostal na titulní stránky novin, když vzplál po nabíjení. Řidičce se jen tak tak podařilo zachránit z auta dítě. Oficiální vyjádření zatím německá automobilka nevydala. „Na straně továrny probíhá pečlivé vyšetřování ohledně příčiny požáru. Až skončí, výrobce vydá k této věci prohlášení,“ řekl mluvčí českého VW David Valenta.

Martin Šidlák