Škoda Enyaq Coupé iV: Elektrické BMW X6 po mladoboleslavsku

auto, elektrické, Škoda, Enyaq

Druhou karosářskou variantou elektromobilu Škoda Enyaq je čtyřdveřový model Enyaq Coupé iV s  elegantní, splývající zádí. Nabízí dvě různé kapacity baterie, tři výkonové stupně a pohon zadních nebo všech kol. Škoda Enyaq Coupé iV v kombinaci se silnější baterií dosahuje dojezdu více než 535 km v režimu WLTP.

Škoda Enyaq Coupé iV doplňuje nabídku vozu Enyaq iV a přináší zákazníkům ještě dynamičtější vzhled. Rodinám nabízí velkorysý prostor až pro pět cestujících a zavazadlový prostor s objemem 570 l. Nová modelová varianta je k dispozici ve třech výkonových stupních. Verze Enyaq Coupé iV 60 a Enyaq Coupé iV iV 80 mají pohon zadních kol, verze Enyaq Coupé iV 80x disponuje pohonem všech kol. Díky lepší aerodynamice oproti modelu Enyaq iV a hodnotě součinitele odporu vzduchu cx 0,247 je Enyaq Coupé iV ještě úspornější. V kombinaci s výkonnější baterií a pohonem zadních kol tak činí dojezd více než 535 km v režimu WLTP. Krátké dobíjecí časy umožňuje rychlé nabíjení, které je součástí standardní výbavy. V interiéru zaujme centrální obrazovka s 13″ displejem.

Nová Škoda Enyaq Coupé iV má ještě emocionálnější vzhled než Enyaq iV. Standardně dodávaná panoramatická prosklená střecha padá od B sloupku jemně dozadu. Enyaq Coupé iV je délkou 4 653 mm o 4 mm delší a výškou 1 617 mm o 1 mm vyšší než Enyaq iV. Oba modely mají stejnou šířku a stejný rozvor, které činí 1 879 mm, respektive 2 765 mm. Objem zavazadlového prostoru, který činí 570 l, se příliš neliší od hodnoty 585 l vozu Enyaq iV.

test mini countryman
Čtete také

Test Mini JCW Countryman: Auto s režimem motokáry

Test Mini JCW Countryman. Kdybych tvrdil, že chápu smysl tohohle auta, asi bych lhal. Tohle Mini je už spíš „maxi“, má brutální výkon, celkem vysokou cenovku, ale umí zaujmout elegancí, stylem a vlastně i prostorem.

Škoda Enyaq Coupé iV přináší inovativní výběr designů interiéru namísto klasických výbavových stupňů a přehlednou strukturu nabídky. Jednotlivé interiéry, jejichž styl, barvy a materiály jsou spolu vkusně sladěny, se inspirují světy moderního bydlení. Součástí standardní výbavy je interiér Loft. Jedná se o moderní, pohodlný, rodinný interiér. Harmonická kombinace šedé a černé barvy je elegantní a nadčasová. Na přání jsou nabízena další designová provedení interiéru. Některá z nich používají trvale udržitelné materiály. Například sedadla interiéru Lodge jsou potažena látkou, kterou tvoří ze 40 % přírodní vlna s certifikátem společnosti Woolmark. Zbylých 60 % potahu sedadel je tvořeno polyesterem ze 318 recyklovaných PET lahví. Interiér ecoSuite nabízí sedadla potažená kůží v koňakové barvě. Kůže se vyrábí mimořádně ekologickým způsobem, neboť se k jejímu vyčinění používá namísto chemikálií extrakt z listů olivovníku.

Škoda Enyaq Coupé iV nabízí dvě různé kapacity baterie a tři výkonové stupně. Baterie modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen jsou umístěny v podlaze mezi přední a zadní nápravou. Základní výkonovou verzí je Enyaq Coupé iV 60 o výkonu 132 kW. O pohon zadních kol se stará jednostupňová převodovka. Jeho lithium-iontová baterie má kapacitu 62 kWh, respektive 58 kWh netto. Verze Enyaq Coupé iV 80 disponuje výkonem 150 kW a pohonem zadních kol. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh netto a v kombinaci se skvělou aerodynamikou (hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,247) umožňuje nejdelší možný dojezd, který činí více než 535 km.

Stejnou baterii využívá také verze Enyaq Coupé iV 80x o výkonu 195 kW. Tato verze disponuje pohonem všech kol díky druhému elektromotoru o výkonu 80 kW, který je umístěn na přední nápravě. Enyaq Coupé iV lze dobíjet například pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW. Dobíjení tak trvá 6 až 8 hodin. Vůz lze také dobíjet na veřejných rychlodobíjecích stanicích na stejnosměrný proud až do výkonu 125 kW. Na přání je dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory.

Zdroj: Škoda Auto