Vezeme vítězství z TotalEnergies Green Rally Zlín 2021

S elektrický modelem Peugeot e-208 jsme vyrazili na 4. Green Rally. V barvách týmu GEFCO Peugeot jsme si při naší zdejší premiéře odvezli z populární Barumky zlaté poháry.

O uplynulém víkendu se při při jubilejním 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín uskutečnil i čtvrtý ročník Green Rally určené hybridním a čistě elektrickým vozidlům. Podnik TotalEnergies Green Rally Zlín 2021 plynule navázal na podobně orientované soutěže Czech New Energies Rallye Český Krumlov jedoucí se jako součást seriálu FIA Electric and New Energy Championship a boleslavskou ECO energy Rally Bohemia.

Na startu se sešlo 21 posádek, pro které byla nachystána téměř dvě stovky kilometrů dlouhá trať rallye pravidelnosti jedoucí se dle šipkového itineráře podle pořadatelem nastaveného jízdního průměru. Tzv. rallye regularity zde navíc doplnila i řada náročných testů s cílem prověřit nejen zkušenosti a souhru posádky, ale i jízdní vlastnosti samotných vozidel.

Po dvoudenní bitvě jsme se nakonec mohli radovat z vítězství, když jsme se do čela průběžného hodnocení dostali už na začátku úvodní etapy. Vedoucí pozici jsme si udrželi navzdory náročné trati vedoucí několikrát i po uzavřených RZ velké rally a přes velké množství záludných úkolů pořadatele po celou délku soutěže až do samotného cíle.

I když jsme po účastech na světových soutěžích zvyklí spíše na větší porci testů regularity, i zde jsme se dokázali na připravené testy poměrně rychle a dobře adaptovat. K celkovému vítězství jak mezi elektromobily, tak i mezi hybridními vozidly nám hodně pomohly skvělé jízdní vlastnosti modelu e-208. V průběhu náročných slalomů jsme se mohli spolehnout na jeho obratnost, skvělé řízení i velmi solidní výkon, což se ukázalo jako rozhodující. Soutěž jsme navíc absolvovali se skvělou spotřebou jen 14,1 kWh/100 km.

Peugeot e-208 disponuje výkonem 100 kW a baterií s využitelnou kapacitou 45 kWh. Jeho spotřeba podle nabyté zkušenosti hodně závisí na zvoleném tempu. Ve městě i na běžných silnicích lze dosahovat dojezdu kolem 350 km, při dálničních přesunech naopak jeho spotřeba rychle roste. Příjemné je jeho rychlé nabíjení až 100 kW. Po skončení soutěže jsme s vozem absolvovali ještě rychlý přesun ze Zlína do Prahy, a to pouze s jedním třiceti minutovým dobíjením na rychlé nabíjecí stanici ve Vystrkově.

-red-

Foto: Zdeněk Kolář