Které motory „žerou“ nejvíc oleje? Němci nemají důvod k jásotu
Olej v autě se má pravidelně vyměňovat, což není úplně levná záležitost. Ale u některých aut je potřeba ho doplňovat i v době mezi pravidelnými servisními intervaly. Americká organizace Consumer Reports zveřejnila seznam modelů, které „žerou“ olej víc, než je obvyklé.
Za vysokou spotřebou oleje stojí u motorů obecně snaha o snižování objemu při současném zvyšování výkonu. Motory tak pracují s vysokými tlaky spalování a řidšími oleji. Výrobci se s tím snaží něco dělat a motory postupně upravují, některé se ale vyrábějí delší dobu beze změny.
Organizace Consumer Reports analyzovala zkušenosti amerických majitelů aut, vyrobených v letech 2010 až 2019. Vytvořila abecední seznam těch nejproblematičtějších modelů a motorů, u kterých bylo potřeba nejvíc doplňovat olej. Neuvádí ale přesný dolévaný objem, jen jmenuje pohonné jednotky s najvětším podílem vozidel, která potřebují mezi servisními intervaly dolít víc než litr olejové náplně. Horní hranice přitom není stanovena.
Nejnáchylnější k tomuto problému jsou motory 2.0 TSI od Volkswagenu, které se v USA montují i do vozů Audi, v Evropě ovšem i do Seatu či Škody. Dále 6válce 4,4 TFSI od Audi, přeplňované 6válce 4,4 TwinPower Turbo od BMW, přeplňované 4válce 1,6 v Mini, které používaly i značky Peugeot a Citroën a trochu překvapivě také motory typu boxer od Subaru v modelech Tribeca, Legacy, Forester a Outback. Z ryze amerických modelů pak propadly 2,4litrový agregát v Chevroletu Equinox a 3,7litrový šestiválec v modelu Acura MDX.
Tabulka ukazuje procento majitelů, kteří uvádějí, že mezi pravidelnými výměnami oleje doplňují minimálně litr oleje. Zdroj: Consumer Reports
Ilustrační foto: Pixabay