Autonomní systém Tesly prý ohrožuje veřejnost na silnicích

Tesla, auto,červené

Americká Tesla trhá prodejní rekordy, nedávno oznámila, že ještě letos zpřístupní své hyperchargery pro nabíjení elektromobilů jiných značek, ale její systém autonomní jízdy je pod tvrdou kritikou.

Nově se k ní přidala americká spotřebitelská organizace Costumer Reports. Podle ní software společnosti Tesla „Full Self-Driving“ postrádá bezpečnostní opatření, a s odvoláním na zprávy od řidičů vyjádřila obavy, že používání systému na veřejných komunikacích ohrožuje veřejnost.

Vlivná spotřebitelská organizace, jejíž závěry citovala i německá agentura Reuters, odkazovala na videa zveřejněná na sociálních sítích, na kterých řidiči používají tento systém, a vyjádřila obavy z toho, že vozidla „vynechávají zatáčky, škrábou o keře a míří na zaparkovaná auta“. „Videa s FSD Beta 9 v akci neukazují systém, který by zvyšoval bezpečnost jízdy,“ řekl Jake Fisher, senior director Auto Test Center časopisu Consumer Reports.

Consumer Reports uvedl, že plánuje nezávisle otestovat aktualizaci softwaru známou jako FSD Beta 9, jakmile ji Model Y obdrží. Společnost Tesla ani Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se k tomu bezprostředně nevyjádřily.

Škoda Elroq
Čtete také

Letos Elroq, příští rok nový Enyaq, v roce 2026 Epiq – Škoda má „jízdní řád“ pro elektromobily

Škoda Auto vystavuje na veletrhu e-Salon svůj nový elektromobil Škoda Elroq, ale při té příležitosti ukázala i své další plány v oblasti elektromobility a okomentovala vývoj na trhu.

V dubnu Consumer Reports uvedl, že jeho inženýři byli schopni překonat bezpečnostní opatření systému Autopilot společnosti Tesla a opustit za jízdy místo řidiče. Minulý měsíc NHTSA zveřejnil, že od roku 2016 zahájil 30 vyšetřování nehod společnosti Tesla, při nichž došlo k 10 úmrtím a u nichž bylo podezření na použití pokročilých asistenčních systémů řidiče.

Společnost Tesla na toto téma pouze minulý týden uvedla, že majitelé si mohou FSD předplatit za 99 dolarů nebo 199 dolarů měsíčně. Tesla tvrdí, že „aktuálně povolené funkce FSD nečiní vozidlo autonomním. V současnosti povolené funkce vyžadují plně pozorného řidiče, který má ruce na volantu a je připraven kdykoli převzít řízení.“

Martin Šidlák