BMW iX3 dostal standardně M sportovní paket

auto, elektromobil, BMW

Elektrické BMW iX3 se dočkalo modernizace, v rámci které se nyní standardně dodává s pro něj specificky navrženým M sportovním paketem.

Výroba nového BMW iX3 se rozběhne ve společném podniku BMW Brilliance Automotive v čínském Šen-jangu v září 2021. Čistě elektrické SAV se zde bude vyrábět jak pro místní trh, tak pro export.

Množství kobaltu použité ve vysokonapěťové baterii BMW iX3 bylo ve srovnání s předchozí generací baterie v BMW i3 (modelový rok 2019) sníženo přibližně o třetinu. BMW Group zavedla vlastní proces nákupu kobaltu a lithia, které dodává výrobcům bateriových článků, jehož součástí je kontrola dodržování environmentálních a sociálních standardů. Pro výrobu bateriových článků i celého vozidla se využívá pouze energie z obnovitelných zdrojů. BMW používá elektromotory s vlastní specifickou konstrukcí, které se obejdou bez vzácných kovů v rotoru.

Vizuálně výraznější (zejména v horní části) je nyní také BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek, která je větší než dříve a má jednodílný rámeček. Ten je vyveden v matně chromovém provedení a podél vnitřních okrajů jej doplňují modré ozdobné prvky BMW i. Vnitřní plochy prvků masky mají strukturu připomínající mřížku a jsou doplněné znakem BMW i. 

auta, vozový park, kolona, pixabay
Čtete také

Český vozový park stárne. Průměrné stáří auta už překonalo 16 let

Průměrné české auto je 16 let staré, Český vozový park vykázal loni v kategorii osobních aut stáří 16,21 roku a od počátku pandemie covidu stárne dvojnásobně rychleji než v přechozích letech.

K vizuálně výraznému vzhledu nového BMW iX3 přispívá také nový tvar světlometů, které jsou přibližně o deset milimetrů nižší než dříve. Díky tomu je přední část více podobná BMW iX a BMW i4, což všechny tři modely BMW i dále propojuje. Nové BMW iX3 je nově standardně vybaveno matrixovými adaptivními LED světlomety s neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam. Laserové světlomety BMW Laserlight s dosvitem až 650 m lze objednat jako volitelnou výbavu. 

Dynamickou auru nového BMW iX3 pomáhá utvářet také standardně dodávaný M sportovní paket, který zaujme výrazně trojrozměrným, a tedy sportovně vyhlížejícím designem předního nárazníku. Spodní otvor pro přívod vzduchu je nyní větší a je vybaven aktivními klapkami regulujícími průchod vzduchu v deseti krocích. Vzduchové clony umístěné na vnějších okrajích předního nárazníku mají nyní tvar písmene L a jsou doplněné modrými ozdobnými prvky.

BMW iX3 je vybaveno pohonnou jednotkou, která poprvé spojuje elektromotor, výkonovou elektroniku a převodovku do jednoho obalu. Tento celek je umístěn v pomocném rámu zadní nápravy navrženém přímo pro tento model, což výrazně omezuje prostorové nároky i hmotnost celého hnacího systému. Tím se dosáhlo zvýšení hustoty výkonu o přibližně 30 % ve srovnání s předchozí technologií BMW eDrive.

Elektromotor je schopen dosáhnout až 17 000 1/min a v širokém pásmu otáček produkuje maximální výkon 210 kW/286 k. Vzhledem k velikosti zaujme i jeho točivý moment 400 Nm, který je dostupný již od nulových otáček a zásluhou aktivního buzení rotoru se udržuje i ve vyšších otáčkách. Nové BMW iX3 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h.

Vysokonapěťová baterie nového BMW iX3 používá nejnovější technologii niklových bateriových článků. Lithium-iontová baterie se skládá ze 188 samostatně regulovaných prizmatických bateriových článků, každý z nich s hliníkovým obalem, které jsou seskupeny do 10 modulů. Baterie je umístěna nízko v podlaze vozu jako nedílná součást karoserie. Baterie nové generace má hrubý energetický obsah 80 kWh, z nichž lze využít 74 kWh. Dojezd BMW iX3 podle WLTP činí až 460 km. 

Zdroj: BMW