Nový Opel Astra je tu: Nafta nechybí, přibyl plug-i hybrid
Oficiálně se představil nový Opel Astra – v pořadí již šesté generace. Benzinové a naftové motory mu nechybí, Opel nabídne novou Astru také v plug-in hybridní verzi. Opět si zakládá na nejmodernějších světlometech z vyšších segmentů. Ty mají 168 LED prvků.
Nový Opel Astra se na trhu objeví už na samém konci letošního roku, a to v dynamicky laděné pětidveřové verzi s nízko posazeným těžištěm a především s větším vnitřním prostorem než nabízel dosavadní model. Nepřehlédnutelným prvkem je nová „tvář“ vozu Opel Vizor, která se táhne napříč celou čelní maskou, takže nová Astra vypadá širší a stabilnější. S délkou 4374 mm a šířkou 1860 mm míří nová Astra přímo do středu sektoru kompaktních vozů.
Díky krátkému přednímu převisu karoserie je nová Astra jen o 4,0 mm delší než předchozí model, a to i přes výrazně zvětšený rozvor 2675 mm (+13 mm). Navzdory sebevědomému postoji nabízí praktický zavazadlový prostor nové Astry s nastavitelnou podlahou objem 422 litrů.
Plně digitální přístrojový štít Pure Panel posílá konvenční analogové přístroje do historie. Řidič i pasažéři mohou přístroje a systémy nové Astry ovládat naprosto intuitivně pomocí mimořádně velkých dotykových obrazovek. Konstruktéři automobilky Opel věnovali velkou pozornost tomu, aby řidič dostával vždy potřebné informace, ale aby zároveň nebyl obtěžován zbytečnými daty nebo funkcemi. A velmi příjemné je, že zásadní prvky a systémy (např. klimatizace) mají stále poctivé fyzické spínače a tlačítka.
Nový Opel Astra je postaven na vysoce flexibilní multi-energetické platformě EMP2 třetí generace. Řízení a příčná tuhost zavěšení kol (vpředu vzpěry McPherson, vzadu torzní příčka) byly navrženy v zájmu maximální jízdní stability a s cílem eliminovat nežádoucí naklápění karoserie v podélném i příčném směru. Torzní tuhost karoserie nové Astry je o 14 procent vyšší než u předchozího modelu.
Nový Opel Astra bude ihned po uvedení na trh k dispozici jak s výkonným plug-in hybridním elektrickým pohonem, tak i s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory. U zážehových a vznětových variant se výkonová škála pohybuje od 81 kW/110 k až po 96 kW/130 k a vrcholí na hodnotě 165 kW/225 k u plug-in hybridní verze. U benzinových a naftových jednotek je standardem šestistupňová manuální převodovka, výkonnější motory je možné na přání propojit s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Prodejci automobilů Opel otevřou objednávkové knihy na novou Astru už letos na podzim. První zákaznické vozy potom dorazí na samém začátku roku 2022.
Zdroj: Opel