Škoda Enyaq Sportline iV: Snížený podvozek a až 195 kW výkonu

auto, modré, elektromobil, škoda

Nový elektromobil značky Škoda přichází ve sportovní verzi Sportline. Dostal mnoho černě lakovaných prvků, velká kola a snížený sportovní podvozek. Škoda Enyaq Sportline iV bude disponovat třemi různými urovněmi výkonu, ta maximální až 195 kW s pohonem všech kol.

Varianta Sportline již tradičně patří do modelového portfolia značky Škoda. Česká automobilka nabídne provedení Sportline také pro své první plně elektrické SUV. Standardně dodávaný sportovní podvozek má upravené tlumiče a odpružení. Přední náprava modelu Enyaq Sportline je snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Sportovní vzhled vozu dále podtrhují přední a zadní nárazník, které jsou lakované v barvě karoserie stejně jako boční prahy.

S pohonem zadních nebo všech kol má Enyaq Sportline za všech podmínek velmi dobrou trakci. V případě elektromobilu je maximální točivý moment elektromotoru dostupný ihned po sešlápnutí akceleračního pedálu. Nízké těžiště vozu díky baterii umístěné v podlaze mezi nápravami zlepšuje dynamické vlastnosti a ovladatelnost za všech okolností. Díky specifickému nastavení podvozku nabízí Enyaq Sportline ještě sportovnější jízdu s minimálními bočními náklony při rychlém průjezdu zatáčkou a agilnímu ovládání vozu přispívá rovněž standardně dodávané progresivní řízení.

Suzuki evX, elektromobil
Čtete také

Suzuki evX: Japonci ukázali svůj budoucí elektromobil

I Suzuki bude do zásuvky. Na autosalonu v indickém Dillí představilo koncept plně elektrického SUV Suzuki eVX. Prodávat by se měl…

Nejvýkonnější verzí je Enyaq Sportline iV 80x s výkonem 195 kW a maximálním točivým momentem 425 Nm. Toto provedení má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě a disponuje tak pohonem všech kol. Hlavní pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentními magnety umístěný na zadní nápravě, který disponuje výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a maximálními otáčkami 16 000 min-1. Synchronní motor je v osovém souběžném uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou.

Vyznačuje se vysokou výkonovou hustotou, vysokou účinností a konstantním výkonem v širokém spektru otáček. Je aktivní při normální jízdě, kde je zapotřebí stálý výkon. Na přední nápravě se pak nachází asynchronní elektromotor v koaxiálním uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Ten disponuje výkonem 80 kW, největším točivým momentem 162 Nm a maximálními otáčkami 13 500 min-1. Vyznačuje se krátkodobou přetížitelností a nízkými ztrátami při tření. Je tedy ideální ke krátkodobému boostu. Enyaq Sportline iV 80x má baterii o kapacitě 82 kWh a nabízí dojezd více než 500 km v režimu WLTP. Jeho maximální rychlost činí 160 km/h.

Verze Enyaq Sportline iV 60 nabízí pohon zadních kol a její elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 132 kW. Verze Enyaq Sportline iV 80 má elektromotor o výkonu 150 kW umístěný též na zadní nápravě.

Zdroj: Škoda Auto