Test Ford Kuga HEV 2.5 Duratec: Úsporný pohodář

auto, bílé, suv, ford, kuga

Ford Kuga je poctivé rodinné SUV, u kterého je možné vybírat z nadprůměrně široké nabídky pohonů. My jsme otestovali novou hybridní verzi spojenou s 2,5litrovým benzinovým motorem. Co dalšího nám prozradil test Ford Kuga HEV?

Ford Kuga je ve své aktuální generaci na trhu něco málo přes rok. U českých zákazníků není v letošním roce tak populární jako menší sourozenec Puma, ale pořád patří mezi trojici nejprodávanějších osobních vozů s modrým oválem ve znaku. Celoevropsky jde ale o nejprodávanější SUV Fordu. 

Současná designová podoba fordů včetně Kugy mě moc neoslovuje, její kulaté a na mnoha detailech zaoblené tvary sice možná nebudou rychle zastarávat, ale řada konkurentů na mě zkrátka působí vzhledově výrazněji a atraktivněji. Platí to svým způsobem i v interiéru, kterému odminují černé plasty, v našem případě oživené jen červenou nití na volantu a několika dalších místech. Ale vzhled je jedna věc, tou druhou je praktičnost, a tu výrobce neošidil.

Ford Kuga o sobě tvrdí, že je nejprostornějším modelem své kategorie. Proti předchozí generaci je o 44 mm širší a o 89 mm delší, rozvor náprav se prodloužil o 20 mm. Vnější sedadla ve druhé řadě mohou být poprvé vyhřívaná a celou druhou řadu je možné podélně posouvat. Lze tím ve své třídě získat nejlepší prostor pro nohy vzadu (1 035 mm), nebo naopak zvětšit zavazadelník až na 645 litrů. Sklápět zadní opěradla lze i z prostoru pátých dveří.

I palubní deska je přehledná a ovládání ergonomicky seskupené. Klimatizace má klasický ovladač, centrální obrazovka není sice mírně natočená vzhledem k řidiči, ale je dostatečně vysoko, aby její ovládání příliš neodvádělo pozornost, a funguje lépe než v předchozí generaci. Řadu věcí jde také ovládat přímo z volantu. Jen ne každému musí vyhovovat volič automatické převodovky v podobě kruhového ovladače mezi sedadly, ale já jsem s ním problém neměl.

Po roce 2026 budou vozy Toyota používat vysoce výkonné bipolární lithium-iontové baterie
Čtete také

Dojezd 1100 km, nabíjení 20 minut. Toyota uvede novou generaci baterií

Po roce 2026 budou vozy Toyota používat vysoce výkonné bipolární lithium-iontové baterie

Ford Kuga je momentálně modelem s nejširší paletou pohonných jednotek. K dispozici jsou benzinové i naftové motory, mildhybrid, full hybrid a plug-in hybrid. Lépe je na tom jen Hyundai Tucson, který má sice stejné druhy pohonů, ale nabízí je u více motorizací, stejně jako pohon všech kol. Ten je u Fordu Kuga možné koupit jen u jednoho naftového a jednoho hybridního motoru.

My jsme otestovali právě plně hybridní variantu s pohonem pouze předních kol, tedy vůz, který se nemusí externě dobíjet, ale dokáže chvíli jet i ryze na elektřinu. Samonabíjecí hybridní agregát je tvořen kombinací zážehového čtyřválce 2,5 l s Atkinsonovým cyklem, elektromotoru, generátoru, lithium-ion baterie a samočinné převodovky eCVT, vyvinuté ve vlastní režii Fordu.

Systémový výkon je slušných 140 kW, ale reakce na plynový pedál je spíš vlažnější a do dynamičtějšího předjíždění se mu moc nechce, byť hodnota zrychlení na stovku za 9,1 sekundy patří v motorové paletě k těm nejlepším. Je ale dobře odhlučněný a nemá typický vysoký hučivý tón dřívějších hybridů od Toyoty. Pohon je stavěn spíš pro klidnou rodinnou jízdu, při které zužitkujete hlavní výhodu hybridu, a tou je nízká spotřeba. Výrobce udává 5,4-5,8 l/100 km, což je na SUV této velikosti velmi slušná hodnota. Rodinnému zacílení odpovídá i naladění podvozku, který preferuje komfort a spolehlivě odtlumí většinu nerovností.

Martin Šidlák

Technické údajeFord Kuga HEV 2.5 Duratec
Délka/šířka/výška4614 / 1883 / 1666 mm
Rozvor2710 mm
Zavazadlový prostor581 l
Max. výkon140 kW
Max. točivý moment200 Nm elektromotor, 230 Nm spalovací
Max. rychlost196 km/h
Zrychlení na 100 km/h9,1 s
Průměrná spotřeba dle výrobce5,4-5,8 l/100 km
Cena verze759 990 Kč