Dacii Dokker Van nahrazuje Renault Express z Maroka

dodávka, Renault, Express

Nejlevnější dodávka na trhu – Dacia Dokker Van – pomalu končí, její náhradou bude Renault Express Van. Nový vůz vyráběný v Maroku je technicky a rozměrově velmi podobný svému předchůdci a stane se nejlevnějším užitkovým vozem Renaultu.

Hlavní důvodem změny loga na kapotě v rámci jednoho koncernu je logický. Dacia nemá ucelenou modelovou paletu užitkových vozů, na rozdíl od Renaultu, takže základní malou dodávku budou umět lépe prodávat i servisovat dealeři Renaultu, který mají pro užitkové vozy lepší technické zázemí.

Citroën 2CV, Dakar,Duckar
Čtete také

Citroën 2CV „Kachna“ zdolal Rally Dakar až na 15. pokus. Díky dvěma Češkám

Češky Barbora Holická a Lucie Engová, alias tým Duckar, úspěšně dokončily Dakar Classic se 40 let starou „kachnou“ Citroën 2CV.

Renault Express Van bude stát pod modelem Kangoo. Kangoo bude určeno spíše pro náročnější klientelu, která vyžaduje moderní asistenční systémy a techniku, Express spíše pro zákazníky, kteří dávají důraz hlavně na cenu. Dacia Dokker Van se ještě prodává za cenu od 257 900 Kč bez DPH, Renault Express Van startuje na částce 272 600 Kč bez DPH, jde o všem o speciální omezenou akci, běžně je v ceníku za 290 000 Kč, přičemž importér předpokládá, že drtivá většina vozů se prodá ve vyšší výbavě Cool, která začíná na 315 000 Kč. Obsahuje totiž tak důležité věci jako třeba rádio, manuální klimatizaci, elektricky nastavitelná zrcátka a okna, schránku před spolujezdcem a 2 zásuvky 12 V plus 3 USB vstupy.

Renault Express Van se bude vyrábět pouze v jedné velikosti. Ta ale ve své kategorii nabízí špičkovou délku nákladového prostoru 1,91 m (s plnou přepážkou) u vozidla s délkou 4,39 m. Umožňuje až 780 kg užitečného zatížení v benzínové verzi a 650 kg v dieselové verzi. Boční posuvné dveře mají se svými 716 mm největší šířku na trhu. Délka nákladového prostoru se může zvýšit na 2,36 m se sklopeným sedadlem spolujezdce a sklopenou variabilní přepážkou. Renault Express Van tak nabízí objem nákladového prostoru od 3,3 m³ do 3,7 m³.

V Evropě se Nový Express Van prodává s benzínovým motorem 1.3 TCe 100 FAP (75 kW – 200 Nm) a dieselovými motory 1.5 Blue dCi 75 a 95 (55 kW- 220 Nm a 70 kW – 240 Nm). Všechny tyto pohonné jednotky se nabízejí s manuální 6 stupňovou převodovkou.

Martin Šidlák