Opel Manta GSe: Další retroelektromobil na obzoru

auto, žluté, elektromobil, opel, Manta

Model Manta je ikonou značky Opel. Před padesáti lety ji samozřejmě poháněl zážehový čtyřválcový motor. Dnes Opel představuje Mantu GSe ve špičkové formě – jako první „RestoMod“ verzi v historii německé značky. RestoMod je stále populárnější kategorie dokonale restaurovaných veteránů (proto „Resto“), které jsou ovšem vybaveny/modifikovány s využitím nejmodernějších technologií (proto „Mod“).

Písmeno „e“ v označení Manty GSe nyní znamená elektrifikaci – původní zážehový čtyřválec pod ikonickou černou kapotou Manty udělal totiž místo elektromotoru o výkonu 108 kW/147 k. Nová Manta GSe je tak nejsilnější Mantou první generace jakou kdy Opel vyrobil. V letech 1974 a 1975 byly Manty GT/E poháněny zážehovým motorem o výkonu 77 kW/105 k.

Elektrická Manta GSe ročníku 2021 se chlubí točivým momentem 255 Nm, který je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Řidič unikátního prototypu může buď ručně ovládat původní čtyřstupňovou manuální převodovku, nebo může prostě zařadit čtvrtý rychlostní stupeň a dál jet v automatickém režimu. Výkon se přenáší tradičně na zadní kola, takže Manta GSe si drží tradiční koncepci (a tedy i chování) sportovního vozu.

Dacia, LPG
Čtete také

Zájem o LPG trvá. Prodeje se drží loňské rekordní úrovně

Pohon na LPG se letos těší stejnému zájmu jako v loňském roce, který byl rekordní. Během prvního pololetí jsou stabilní hlavně…

Lithium-iontová baterie prototypu Opel Manta GSe ElektroMOD má kapacitu 31 kWh, což umožňuje dojezd kolem 200 kilometrů. Stejně jako u sériových elektromobilů Opel Corsa-e a Opel Mokka-e dokáže i Manta GSe rekuperovat brzdnou energii a ukládat ji do trakční baterie. Vůz má zabudovanou 9,0 kW palubní nabíječku, která umožňuje jednofázové i třífázové nabíjení střídavým proudem, úplné nabití trakční baterie Manty GSe trvá necelé čtyři hodiny.

Zatímco původní Manta A byla inspirací pro novou „tvář“ Opel Vizor aktuálních modelů Mokka a Crossland, prototyp Manta GSe ElektroMOD dostal originální čelní masku Pixel-Vizor. Manta GSe tak může komunikovat se svým okolím pomocí této velkoplošné LED obrazovky. „Moje německé srdce bylo ELEKTRifikováno,“ hlásá např. vůz. LED technologie byla použita také v integrovaných denních světlech, hlavních světlometech a výrazných trojrozměrných koncových světlech.

Neonově žlutá barva, která odpovídá nedávno aktualizovaným korporátním barvám automobilky Opel, kontrastně rámuje charakteristickou černou kapotu Manty GSe, která vyjíždí na speciálně navržených 17“ litých kolech Ronal s pneumatikami 195/40 R17 vpředu/205/40 R17 vzadu.

Interiér Manty GSe je vybaven nejnovější digitální technologií značky Opel. Původní kulaté přístroje jsou historií, nyní se řidič dívá na široký Pure Panel, podobný, s jakým vyjela nová produkční Mokka. Dva širokoúhlé displeje 12“ a 10“ zobrazují všechny důležité informace, samozřejmě např. stav nabití akumulátoru a aktuální dojezd. Hudbu zprostředkovává Bluetooth box dodaný legendární značkou Marshall.

Zdroj: Opel