Nová Škoda Fabia se blíží. Tady jsou další designové skici

Už na květen je naplánovaná premiéra nové generace modelu Škoda Fabia. Automobilka zveřejnila první oficiální designové skici. Čtvrtá generace bude výrazně větší, dynamičtější a emocionálnější než jeho úspěšní předchůdci.
Přechod na modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen přináší nové možnosti v uspořádání prostoru a vytváří ještě více místa pro cestující a zavazadla. Mezi další highlighty patří ostře tvarované přední světlomety a zadní svítilny s LED technologií.
První dvě designové skici ukazují čisté, moderní a dynamicky vypracované linie nového modelu Škoda Fabia. Čtvrtá generace bude o 111 milimetrů delší a o 48 milimetrů širší než její předchůdce. Nová Škoda Fabia bude vůbec poprvé postavena na modulární platformě MQB-A0 koncernu Volkswagen. Kromě ještě většího prostoru pro cestující se tak o dalších 50 litrů zvětší i zavazadlový prostor. Šikmý pohled na přední část odhaluje úzké přední světlomety a širokou masku chladiče, která je typická pro designový jazyk značky Škoda. Díky chromovanému rámečku a černým lamelám působí nová Škoda Fabia sportovně elegantním dojmem. Robustní vzhled navíc umocňují velká kola.
Protáhlý střešní spoiler s bočními finlety zajišťuje společně s aerodynamicky optimalizovanými vnějšími zpětnými zrcátky a aktivní žaluzií chladiče umístěné ve spodním otvoru pro přívod vzduchu na předním nárazníku vynikající aerodynamiku.
Zbývající skici podávají bližší představu o moderních světlech nového modelu Škoda Fabia. V ostře řezaných předních Full LED světlometech, které sahají až k masce chladiče, připomínají LED moduly ledové kvádry. Zřetelný je i modul denního svícení ve tvaru písmene L. Typické krystalické prvky značky ŠKODA se nacházejí také ve struktuře úzkých zadních světel, která budou k dispozici i v Full LED verzi.
Nová Škoda Fabia dostane pětici benzinových motorů o výkonu od 48 kW do 110 kW. Většina z nich také nabízí kombinovanou spotřebu zhruba 5 l/100 km v režimu WLTP. V kombinaci s na přání dostupnou 50l nádrží místo standardně nabízené 40l nádrže tak činí dojezd více než 950 km. Novým základním motorem je tříválcový motor 1,0 MPI o výkonu 48 kW (65 k). V porovnání s předchozím modelem vzrostl výkon o 4 kW (5 k). Více o motorech najdete zde.
Zdroj: Škoda Auto