Dacia Spring odtajnila ceny. Začíná pod půl milionem

Dacia, Spring, elektromobil

Nová elektrická Dacia Spring odtajnila svůj český ceník. Slib o nejlevnějším elektromobilu na trhu byl naplněn, startuje totiž hluboko pod půl milionem korun. Stojí jako dieselový Duster.

Dacia Spring je zatím v českém ceníku ve dvou verzích. Ve výbavě Comfort za 449 900 Kč a ve výbavě Comfort Plus za 489 900 Kč. Nižší varianta obsahuje především pouze rádio MP3, vyšší verze multimediální systém s navigací a digitálním příjmem rádia. Za 10 000 Kč je k ní možné také doobjednat DC nabíjení 30 kW/h, což u základního modelu možné není. Elektrickou Škodu Citigo bylo loni v předobjednávkách možné pořídit už za 429 900 Kč, počet aut byl ale omezený. Dacia Spring je nyní nejlevnějším elektromobilem na trhu, cenově se srovnala třeba s Dacií Duster s motorem 1.5 dCi.

Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:
• Verze pro širokou veřejnost s možností předobjednání od 19. dubna 2021, s prvními dodávkami na podzim 2021
• Verze Business pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici ještě letos.
• 100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.

Ford Bronco
Čtete také

Chcete Ford Bronco? Limitovaný počet aut míří do Evropy

Opravdu terénních zábavných aut už na trhu moc není. Vzpomeňme třeba na smutný příběh Suzuki Jimny. Ale Ford Bronco by…

Dacia Spring v mnohém připomíná Duster: širší disky kol, střešní lišty, vyztužená spodní část karosérie vepředu, zadní ližina a vyšší světlá výška (150 mm světlé výšky). S širokými rameny a svou vypouklou kapotou vyvolává pocit robustnosti. Spring je však přesto skutečné městské vozidlo. Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt).

Dacia Spring má vnější rozměry pětidveřového městského vozidla nižší střední třídy a nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé. S velkorysou výškou a poloměrem pro kolena v řádu 100 mm je sezení na zadních sedadlech velmi pohodlné. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.

Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Číslo hodné vozidla z vyššího segmentu. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).

100 % elektrická pohonná jednotka s výkonem 33 kW (ekvivalent 44 koní) je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Dacia Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.
Spring je velmi obratný a lehký městský vůzs dojezdem 230 km v cyklu WLTP a 305 km WLTP City (homologační cyklus obsahuje pouze městskou část homologovaného cyklu).