Flotila 5 na 5 – SUV jdou do boje
Vybrali jsme pětici soupeřících SUV a nechali je v týdenním testu otestovat opravdové profíky. Které je podle nich to nej?
SEZNAM KAPITOL
- PŘEDSTAVENÍ MODELŮ, TECHNICKÉ PARAMETRY, NABÍDKA FINANCOVÁNÍ
- FINÁLNÍ HODNOCENÍ A HLASOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
- HODNOCENÍ ODBORNÍKŮ
HODNOCENÍ ODBORNÍKŮ
Jiří Jiroušek
Živnostník, truhlářství JITRO
Kia Sportage
Karosérie vozu má zajímavý design a to hlavně přední část. Zpracování karosérie je velmi povedené a to hlavně spasování dílů a detailů. Vnitřní prostor a jeho design je poměrně zastaralý a to i prvky ovládání. Nejsem zastánce hypermoderních technologie do aut, ale drobný facelift už by si Sportage zasloužila. Lesklý povrch palubní desky navíc odráží sluníčko do očí a dost se leskne.
Celkově se mi zdá, že sportage nabízí málo úložných prostor a do dveří se nevejde ani větší lahev.
Za to prostor pro cestující v zadní části je opravdu dostačující a velmi mile mne překvapil. Jinak zpracování vnitřku je velmi pěkně provedené a spasování dílů na vysoké úrovni.
Motorizace v tomto vozu nijak nepřekvapí a to i přes snahu „dohnat“ výkon aspoň při rozjezdech přidaným akumulátorem v zadní části v kufru. Aku se nabíjí jen rekuperací vozu a díky tomu taky pro mě nepříjemná vlastnost a to že, vůz po sundání nohy z plynu začne značně brzdit aby se dobíjel akumulátor. Závěrem bych řekl, že bych si auto nekoupil a to i pro jeho vyšší cenu. Auto je podle mě pro lidi důchodového věku anebo pro mladou slečnu, ať už samotnou anebo s dětmi.
Renault Arkana
Auto mě hned od začátku mile překvapilo a bavilo. Karoserie má velmi povedený design, který trochu kopíruje vozy BMW, ale neuškodilo mu to na celkovém mém dojmu. Zpracování je na velmi slušné úrovni a to je myšleno i na spasování dílů. Přední část je velmi povedená a to i díky světlům, které krásně zapadají do celkového pohledu na přední masku. Ledková technologie , kterou jsem vyzkoušel v noci i s aut.dalk.světly byla na vysoké úrovni a překvapila mě.
Super věc je automatické otevírání vozu při příchodu a to bez dotknutí se klíčků. To samé je i když odcházíte a máte plné ruce auto se samo zamkne. Co je opravdu povedené je světlá výška vozu. Nastupování a vystupování se dá srovnat s vyššími vozy typu SUV. Kufr mile překvapil velikostí a uspořádáním na „2patra“ a to i s rezervním kolem. Zadní zkosení cupé má absenci stěrače a okno je hned špinavé, ale i vnitřním zpětným zrcátkem zapomeňte ,že něco ven uvídíte.
Vnitřek je velmi hezký a velmi slušně zpracovaný. Kaplička s ukazatelem rychlosti a ostatních věcí je přehledná a dostatečně velká s duchem sportovního vozu. Přední střední tunel má po obvodě velmi nepříjemnou ostrou hranu, která při opření nohy bolí a po týdnu jsem měl modřiny.
Velmi mne překvapil motor. Má slušný výkon, svižný a kultivovaný chod a to i díky dobře nastavené převodovce a její řazení. Velmi slušný podvozek a oceňuji, že arkana není houpavý Francouz. Jsem opravdu mile překvapen a to Renault bych nikdy neřekl, že může být povedený vůz.
Velmi rychle jsem s ním srostl a kdyby se dokázalo odstranit těch pár připomínek, bylo by to auto skoro dokonalé. Koupil bych si ho? Ano a proč? Je to auto přesně pro cílovou skupinu mého věku. I přes výrobu v Koreji je velmi dobrá kvalita. Je to druhé auto do rodiny a většinou pro muže. Ale i ženě, dívce bude slušet. I cena je adekvátní. Nerad jsem ho vracel, uměl bych si ho představit mít doma.
Peugeot 3008
Karosérie peugeotu má velmi povedený a designový vzhled. Barevné provedení konkrétního vozu jen vystihuje hezký design a otočení nejednoho kolemjdoucího. Přední část působí robustně a luxusně. Zadní část je sladěná v jeden celek.
Spasování dílů je ve velmi slušné úrovni. Sedačky jsou super, velmi dobré vedení, ale sedák by mohl být delší. V předu je nepříjemný středový tunel, který dost vadí pravé noze v pohodlí na delší cesty.
Ovládací prvky jsou dost složité a na můj vkus pokus o kokpit letadla nebude pro všechny jako přednost. Moc mi nevyhovovala malá kaplička s ukazateli rychlosti atd. Zajímavý pokus o tzv.uříznutý volant jako v závodních vozech formule 1. Je potřeba pár dnů na volant si zvyknout. Na zadních sedačkách je bohužel málo místa pro nohy a tak člověk s výškou cca 180 cm se za stejně vysokého řidiče nevejde.
Jízdní vlastnosti jsou příjemné, trochu více auto houpe ale, to je o franc. autech známo. Celkově je toto auto určeno dle mého názoru jako druhý automobil do rodiny.
Škoda Karoq
Velmi mě překvapila motorizace a její výkon. Pěkný zátah a kroutící moment, který vás lehce zamáčkne do sedačky. Bohužel prodleva plynu je velká a tím auto přichází o ladnou jízdu.
Osvědčený design karosérie, nijak ale nepřekvapí a působí dnes už trochu usedle. Velmi dobře provedené zpracováni a spasováni dílů i plastů. Přídavný prvek „nástupní prahy“ za cenu 17.900 mi přijdou zbytečné, ale je to možnost potřeby zákazníka.
Volant je příjemný do ruky trochu ve sport.stylu, možná bych ho viděl trochu měkčí ,ale jinak povedený. Jako samozřejmost beru možnost nastavení výšky a i vzdálenosti. Ovládací prvky na volantu, velmi příjemná změna v ovládacích tlačítkách a přidání některých funkcí. Co je podle mě změna k horšímu je otočný rolovací systém – hlasitost atd. V starším modelu byl umístěn ergonomicky mezi ostatními tlačítky, ale teď je jakoby vystrčen z plochy a do strany a i po dotyku prstů působí dle mého názoru neohrabaně a lacině.
Co mi jako uživateli vadí čím dál víc je, že nejde otevřít vůz už zadními dveřmi dotykovým systémem, ale otevření celého vozu musíte provést jen u předních dveří.
Na zadních sedačkách se osoba o výšce cca 185 cm už za stejně vysokého řidiče nesedne a musí mít namačknuté nohy do sedačky před ním. Na delší cesty asi nevyhovující. Kufr dostačující na velikost auta.
Vůz byl vybaven adaptivním podvozkem. Moc na mně nezapůsobila změna režimů, vlastně to skoro ani nepoznáte, že se něco stalo. Podvozek je jinak dle mého posouzení velmi dobře nastaven a auto se chová velmi ukázněně. Celkově jde o velmi povedené auto pro širokou řadu řidičů, od mladých až po starší ročniky a jak na chalupu, tak i na delší cestu a i pro zážitek rychlé jízdy ve sportovním stylu.
Auto si dokážu představit ve své garáži, ale asi za lepších finančních podmínek. Základní cena je opravdu hodně vysoká.
Ford Kuga
Pěkný vzhled karoserie, přední část podobná Porsche Macan. Krásna přední optika. Kvalitní osvětlení led světel. Výhled od řidiče je v pořádku, trochu větší snad jen přední sloupky, ale žádný problém ve výhledu. Kufr dostačující na tuto třídu vozu. Překvapením je pro mne dostatek místa za sedačkou. Při výšce řidiče 185 cm jsem si bez problémů sedl dozadu a měl dostatek místa. Zadní lavice dělená je posunovací, a tím se da upravit místo v kufru.
Při vypnutí motoru a zavření dveří nejde podržením dotykového systému zavírání vozu okna zavřít a musí se podržet klíček. Co mně ale asi nejvíc vadí je LCD displej uprostřed vozu, je malý, špatně viditelný asi bych ho trochu natočil k řidiči. Tak pomalý systém a chudá grafika je v tabletech starých sedm let. Špatný je i přenos hovoru jako zvuku. Za to zvuk repro soustavy super je super.
Motorizace v tomto vozu není žádný střelec, ale dostačuje pro lidi kteří chtějí hezký sportovní vzhled a nepotřebují rychle předjet jiný vůz. Příjemně se řídí a i podvozek, který je v režimu normal trochu tvrdší, vůbec nevadí. Přejíždění kostek není vůbec nepříjemné…. Oproti jiným značkám velmi příjemná rychlá odezva plynu u automatu. 8 st. automat se někdy pere při pomalé jízdě, že by asi měl podřadit, ale systém ho dlouho nechává než přeřadí.
Závěrem zajímavý design, velmi slušná výbava, příjemné a rychle padnoucí řízení a ergonomie, překvapující prostor jak pro řidiče, tak pro dva cestující vzadu. Auto bych si koupil v silnější verzi a jako druhé auto do rodiny.