Nové Mitsubishi Eclipse Cross PHEV udává své elektrické výkony ve dnech
Až 89 dnů jízdy čistě na elektřinu nebo 10 dní svícení v domácnosti. Nové Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, které přijde na trh v roce 2021, udává své elektrické výkony v nečekaných veličinách, a to ve dnech. Normální údaje se ale u nás dozvíte také.
V dubnu 2021 přijde na český trh plug-in hybrid Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Toto SUV má pro značku velký význam. Od uvedení na trh se celosvětově prodalo na 247 651 vozů Eclipse Cross – z toho 67 497 kusů v Evropě. O plug-in hybridní verzi přinesl výrobce zajímavé a netradiční informace. Například systém PHEV je nastaven s prioritou jizdy EV – až 89 dnů jízdy čistě na elektřinu. To ale neznamená, že ujede bez nabíjení neomezený počet kilometrů, ale že po 89 dnech používání vozidla výhradně na elektrický pohon se 90. den automaticky spouští benzínový motor kvůli vyčištění soustavy vstřikování paliva. Čistě elektrický dojezd je 57 km dle metodiky WLTP.
Samotný pohon tvoří přední elektromotor (82 k), zadní elektromotor (95 k) a benzínový motor vpředu – s Atkinsonovým cyklem – 2,4 litru (98 k). To vše doplňuje lithium-iontový trakční akumulátor (300 V / 13,8 kWh / 80 článků) v prostoru pod podlahou mezi nápravami. Běžné dobíjení trvá ±4 hodiny – 230 V/ 16 A nebo ±6 hodin – 230 V/10 A, rychlonabíjení pak ± 25 min na úroveň 80 %.
Jednou z atraktivních výhod technologie PHEV je možnost využívat baterie vozidla k dodávkám energie pro potřeby domácnosti, komunity nebo energetické sítě. Vůz má dost energie k napájení běžné domácnosti po dobu 10 dnů (za podmínky úplného nabití baterie a plné palivové nádrže) – tuto mimořádnou výhodu si (bohužel) již mohli vyzkoušet v praxi obyvatelé Japonska při zasažení přírodními pohromami.
Pro jízdu bude důležitým prvkem systém pohonu všech kol S-AWC, který v modelech jako Eclipse Cross rozděluje hnací moment mezi nápravy prostřednictvím dvou elektromotorů. Součástí řešení je systém aktivní kontroly stáčení kolem svislé osy (AYC), který zásahy do soustavy brzd a řízení reguluje rozdělení točivého momentu mezi pravým a levým kolem.
Zdroj: Mitsubishi