Zavřené autobazary způsobují problémy i firemním flotilám

ojetá auta

Zavřené autobazary nezpůsobily problémy pouze zákazníkům, kteří tam chtěli koupit nebo prodat automobil, ale způsobilo nemalé potíže i tam, kde by je na první pohled nikdo nečekal. Totiž u firem, které potřebují obnovit svoje automobilové fleety. Vyplývá to ze zjištění Asociace autobazarů APPAA, která eviduje několik případů, kdy se firmy s vozovými parky dostávají do potíží kvůli nemožnosti starší vozy prodat.

„Blíží se konec roku a mnoho firem v tuto dobu přemýšlí o prodeji svého vozového parku a nákupu nového“, říká Petr Přikryl z Asociace autobazarů APPAA. Podle něj má mnoho firem spočítané nákladové kalkulace právě do konce roku, kdy svoje vozy nabízejí autobazarům k prodeji. To ale nyní mohou velice obtížně, a proto většinu prodejů odkládají. To jim ale způsobuje další náklady, například na další servisní prohlídky, výměny olejů, pneumatik, atd…

Test SsangYong Torres.
Čtete také

Test SsangYong Torres: Velikostí Kodiaq, cenou Karoq

Test SsangYong Torres. Výrazný design, prostorný interiér a co hlavně – velikostí Kodiaq, cenou o segment menší Karoq.

„Ročně tímto způsobem vykupujeme více než 3000 vozidel,“ říká Filip Kučera ze společnosti Auto ESA, která se fleetovými výkupy zabývá. Jeho slova potvrzuje i Pavel Mařinec ze společnosti MAMA CAR a.s., která od firem vykoupí stovky vozů ročně: „Výkupy od firem jsou zajímavým zdrojem kvalitních vozů s českým původem, na které se naše společnost specializuje především,“ říká Mařinec.

Podle Petra Přikryla se tak mnoho firem může dostat do finančních potíží. Nejen proto, že je utlumená ekonomika a příjmy většiny firem výrazně poklesly, ale také proto, že s vícenáklady, které jsou spojené s delším držením staršího vozového parku, prostě nepočítaly. „Máme informace, že v některých případech mohou takové náklady dosáhnout až stovek tisíc,“ říká Přikryl, který ale zároveň varuje: „Je možné, že kvůli vyšším nákladům některé firmy servisní úkony prostě odloží nebo úplně zanedbají. Vozy tak budou v době prodeje v horší kondici a servisní náklady ponese nový majitel.“ Podle Přikryla je velmi žádoucí aby se prodejny ojetých vozidel co nejdříve otevřely a aby bylo, samozřejmě za dodržení přísných hygienických pravidel, všem umožněno vozy nejen kupovat, ale také prodávat. APPAA chápe a podporuje kroky, které byla vláda nucena učinit pro ochranu zdraví obyvatel České Republiky a připravila proto pro prodejce jakési desatero bezpečného prodeje, které svým členům již distribuovala v minulých dnech.

„V současnosti máme již připravena všechna bezpečnostní opatření, tak abychom po rozvolnění a po otevření našich provozoven byly schopni uspokojit poptávku zákazníků. Věříme, že k další vlně rozvolnění dojde v řádech několika dnů,“ doplňuje Kučera z Auto ESA.

Zdroj: APPAA