Dieselové motory vydrží déle, tvrdí průzkum

auto, motor

Se kterými motory mají řidiči s přibývajícím počtem najetých kilometrů větší problémy? A jaký je nejčastější důvod k návštěvě autoservisu? Na to se snažil najít odpověď průzkum společnosti AutoProfi.

Nezávislá síť autoservisů ProfiAuto zpracovala průzkum, ve kterém 239 mechaniků hodnotilo padesát nejoblíbenějších ojetých vozidel v České republice a na Slovensku, jež je možné pořídit do dvou set tisíc korun. Jednou z kategorií, které se profesionálové věnovali speciálně, byl motor. Absolutně nejhorší známku (3,6) ze všech hodnocených automobilů obdrželo Hyundai ix35i.

BYD, ojetý čínský elektromobil
Čtete také

Ojetý čínský elektromobil: Na co si dát pozor

Čínské elektromobily se postupně dostávají i na český trh, a jsou příležitostí k výhodnému nákupu. Na co si ale přitom dát pozor? Podle…

Naopak nejlépe z průzkumu vyšly motory ve škodovkách. Zatímco o vozů Hyundai se průměrná známka pohybovala kolem hodnoty 3,1, motory ve vozech z  mladoboleslavské automobilky si vysloužily průměrnou známku 2,2. Pokud máme zmínit nějaký problém, který se u vozů Škoda vyskytoval častěji, tak to byla vyšší spotřeba oleje nebo potíže se vstřikováním,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel sítě ProfiAuto v Česku a na Slovensku.

Benzín nebo diesel?

Značka vozu je ale pouze jedním z mnoha kritérií, která rozhodují při výběru nového automobilu. Navíc u většiny modelů si můžete vybrat mezi benzínovou variantou a dieselem. Jaké jsou největší rozdíly?

U vozidel s benzínovým motorem zpravidla platí, že jejich pořizovací cena je o něco nižší. „Během dalších let ale zjistíte, že ušetřené peníze při koupi vložíte do benzínového motoru v budoucnu. Obecně se dá říci, že v benzínových motorech s výkonem okolo 80 kilowatt je průměrná spotřeba okolo sedmi a půl litru na sto kilometrů, u nafty je při podobném výkonu zhruba o dva litry nižší. Navíc stále platí, že nafta je o něco málo levnější,“ upozorňuje Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service.

Mezi hlavní výhody benzínového motoru patří levnější údržba, nižší hlučnost a menší vibrace, jsou ekologičtější a mají větší sílu. „Máte-li raději sportovní styl jízdy, benzín je pro vás lepší variantou. Dieselové motory pracují v průměru v polovičních otáčkách, proto potřebují dlouhé převodové stupně, a tím pádem jsou tyto motory línější. Na našich silnicích to příliš nevyužijete, ale milujete-li sílu, zrychlení a pružnou akceleraci, benzínový motor je pro vás vhodnější varianta,“ doplňuje Czauderna.

Naopak automobily s dieselovými motory vynikají již zmíněnou nižší spotřebou paliva, delší životností a jejich cena neklesá zdaleka tak rychle jako u benzínového konkurenta. „Z dlouholeté zkušenosti můžeme říct, že nejsilnějším argumetem u řidičů s dieselem je nižší spotřeba. Naftová auta mají ale například lepší i točivý moment, který se hodí především u předjíždění. Navíc pokud se díváte po užitkových vozech, které vám budou pomáhat při práci, tedy dodávkách, SUV, nebo pick-upech, dieselový motor je lepší volba. A v neposlední řadě musíme říct, že dieselové motory vydrží déle, a to proto, že nafta na rozdíl od benzínu nesmývá olejový film z válců,“ uzavírá Czauderna.

Zdroj: AutoProfi