Test Toyota Corolla GR Sport: Sportovně i hybridně? Jde to
Hybrid je symbolem úspornosti. Toyota ale v modelu Corolla dokázala, že takové auto může mít i sportovního ducha, a to dokonce v kombíku nižší střední třídy. Toto je test modelu Toyota Corolla GR Sport.
Výkonné modely automobilky Toyota nesou tradičně označení GR (GAZOO Racing). Nedávno se tato dvě písmena dostala i do názvu jedné z verzí nejprodávanějšího modelu nejen Toyoty, ale i světa, do Corolly. Jakkoli nejde o sportovní auto, ale spíš o vůz se sportovním duchem, je třeba říct, že Toyotě se to povedlo.
GR Sport je především optický paket klasické Corolly. Chromové prvky karoserie jsou nahrazeny dekory v černém laku, ať již jde o mřížku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, středové sloupky nebo boční lišty. Oko potěší i černá litá kola s kontrastními broušenými povrchy – standardně o velikosti 17″, s paketem Dynamic pak 18″. Nový šedý lak Dynamic jde spolu s dalšími šesti barvami karoserie zkombinovat s efektní černou střechou. To vše jen podtrhuje už tak povedený design aktuální generace auta.
Změny uvnitř pak představují zejména sportovní sedadla s velkorysým bočním vedením, dále pak černé čalounění stropu kabiny, volant obšitý perforovanou kůží nebo prahové lišty z broušeného hliníku a s logem GR u předních dveří. Jinak vše zůstalo „při starém“, tedy jako v nesportovní Corolle. Centrální barevný displej je přehledný, jen si je potřeba nejprve zvyknout na systém jednotlivých položek menu. Kolem něj je spousta klasických ovládacích tlačítek, která jsou možná jen trochu malá. I v takto vybaveném voze (GR Sport je v ceníku druhá nejdražší výbava v modelové řadě) chybí navigace. Jde ji dokoupit za 19 900 Kč, zřejmě se ale počítá s tím, že lidé budou preferovat spojení se svým chytrým telefonem a řídit se mapami a navigací v něm. Vyzdvihnout je třeba zavazadlový prostor, který je v testovaném kombíku o objemu 581 nebo 596 litrů (podle motorizace).
Kdo by čekal, že pod kapotou vozu s označením GR Sport se skrývá třeba benzinový šestiválec, mohl by být zklamán. Na výběr je pouze ze dvou hybridních pohonů, spojených buď s motorem 1.8 nebo 2.0. V našem případě šlo o výkonnější verzi s benzinovým dvoulitrem a celkovým výkonem soustavy 135 kW (184 koní). Auto to dává slušné zrychlení na stovku za 8,1 s. Pružně zrychluje především v nízkých otáčkách, kde spolupráce benzinu a elektřiny vynikne nejvíc. Prudká akcelerace má ale za následek trochu nepříjemné hučení vytáčeného motoru. Potěší ovšem nízká spotřeba – týdenní test znamenal průměr 6,0 l/100 km.
Jak už bylo řečeno na začátku, tohle není auto sportovní, ale se sportovním duchem. Když si připlatíte 26 000 Kč za Paket AVS, dostanete adaptivní variabilní zavěšení kol používané i vozy Lexus. Systém vyhodnocuje jízdu a nastavuje tlumiče zhruba každý 20 milisekund. V režimu Comfort tak zažijete naprosto pohodovou jízdu po nerovnostech, v režimech Sport nebo Sport+, podvozek i volant náležitě ztuhnou a Corolla se pak ani v kombíku nelekne zatáček. Mezi jednotlivými režimy je citelný rozdíl, což rozhodně neplatí u všech podobných konkurenčních systémů.
Corolla GR Sport TS není úplně levná záležitost – s motorem 1.8 je v akci od 697 900 Kč, s 2.0 pak od 772 900 Kč, ale stojí to za to. Už není třeba volit mezi praktičností a sportovním duchem.
Martin Šidlák
Technické údaje: Toyota Corolla GR Sport TS 2.0 Hybrid
Cena: | 638 760 (bez DPH) |
Motor | hybrid |
Maximální výkon: | 135 kW |
Maximální točivý moment: | 190 Nm / 4400 – 5200 ot. |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h: | 8,1 s |
Spotřeba (kombinace): | 3,7-3,9 l/100 km |
Emise CO2: | 85-89 g/km |
Délka/šířka/výška: | 4650/1790/1435 mm |
Rozvor: | 2700 mm |
Zavazadlový prostor: | 581 l |