Opel modernizuje SUV. Nejdřív Mokka, novou tvář získá i Crossland
Nejprodávanější model značky na českém trhu Opel Crossland přijde po faceliftu o písmeno X v názvu, dostane ale novou tvář, nově naladěný podvozek a řadu dalších technických vylepšení.
Záhy po zveřejnění podoby nového modelu Mokka se také omlazený Crossland představuje s novou tváří „Opel Vizor“, která bude jasným identifikátorem všech budoucích vozů Opel. Kromě toho však nový Crossland dostal např. i zcela nově naladěný podvozek a řízení, nabídku rozšířila sportovně stylizovaná verze GS Line+ a v seznamu asistenčních technologií se objevil systém kontroly trakce IntelliGrip. Nově řešené jsou i přední a zadní dolní panely karoserie (ve výbavě Ultimate vyvedené ve stříbřitém laku), LED přední světla do mlhy, chromované ochranné lišty dveří (výbava Ultimate).
Sportovněji založení řidiči mohou nově volit atraktivní verzi Crossland GS Line+. Tento stupeň výbavy obsahuje mj. černá kola 17“ z lehké slitiny, černou střechu, přední certifikovaná ergonomická sedadla AGR, střešní ližiny nebo LED koncová světla.
SUV Opel Crossland je ale především praktickým vozem. Jeho flexibilitu umocňují individuálně posuvná a sklopná zadní sedadla, dělená v poměru 60/40. Posunem sedadel dopředu až o 150 mm se prostor pro zavazadla zvětší ze základních 410 litrů na ve třídě špičkových 520 litrů. Po sklopení zadních sedadel se prostor pro náklad zvětší až na 1255 litrů.
Zásadní proměnou prošel i podvozek – nový Crossland dostal nové pružiny pérování i tlumiče pro přední závěsy kol McPherson, nově řešená je i zadní náprava s torzní příčkou. Nově naladěné je i řízení, takže vůz lépe drží stopu a řidič má lepší odezvu do volantu.
IntelliGrip: Optimální trakce za všech okolností
Zájemci o nový Crossland mohou zvýšit bezpečnost a jízdní dynamiku svého vozu i díky systému kontroly trakce IntelliGrip (k dispozici od začátku roku 2021). Systém IntelliGrip, který garantuje optimální trakci na nejrůznějších površích, pracuje v pěti režimech:
- Standard/Silnice: Výchozí režim – práce ESP a systém kontroly trakce odpovídají jízdě za běžných podmínek po silnících a dálnicích.
- Sníh: Speciální režim pro zimní měsíce zaručuje optimální trakci na sněhu, ledu při rychlostech do 50 km/h. Systém kontroly trakce brání prokluzu hnacích kol tím, že prokluzující se kolo je řízeně přibržděno a větší točivý moment je poslán na druhé hnací kolo s lepší trakcí.
- Bláto: Tento režim dovoluje výraznější prokluz hnacích kol. Díky rychlejšímu otáčení hnacích kol se ze vzorku pneumatik vyhází bláto a kola tak získají lepší trakci. Tento režim je aktivní až do rychlostí 80 km/h.
- Písek: Tento režim dovoluje omezený, ale účinný „souběžný“ prokluz obou hnacích kol najednou – díky tomu se snižuje riziko zahrabání přední nápravy do písku.
- ESP Off: V tomto režimu, který je aktivní až do rychlosti 50 km/h, se deaktivuje stabilizační systém ESP a kontrola trakce. Z bezpečnostních důvodů systém IntelliGrip automaticky vrátí pohon do výchozího režimu „Standard/Silnice“ po překročení rychlosti 50 km/h.
Zážehové i vznětové motory plní limity normy Euro 6d
Zájemci o nový Opel Crossland mohou volit z několika zážehových a vznětových motorů o objemu 1,2 l a 1,5 l, jejichž výkony se pohybují od 61 kW/83 k až po 96 kW/130 k. Všechny agregáty plní emisní limity nepřísnější normy Euro 6d.
Zdroj: Opel