Test Hyundai Tucson Adventure: Nabídka, která se neodmítá

auto, bílé, hyundai

Na obzoru je nová generace, díky výprodejovým cenám edice Adventure je ale nejlepší čas pořídit si Hyundai Tucson právě teď. Zde je test Hyundai Tucson Adventure.

Hyundai už naštěstí skončil s velkohubou kampaní na účet „souseda z Boleslavi“ a místo toho začal vyrábět hezká, kvalitní a dobře vybavená auta. Skvělým příkladem je třeba Hyundai Tucson. Zatímco jeho předchůdce ix35 zdůrazňoval svůj „fluidní design“, o kterém jsem vlastně nikdy přesně nevěděl, co to je, aktuální Tucson si na nic nehraje a hlavně chce svému majiteli dobře sloužit. Co ukázal náš test Hyundai Tucson Adventure?

Rekordní prodeje

Tucson je svým způsobem úkaz na českém automobilovém trhu. I přes letošní propady prodejů téměř u všech značek dokázal tenhle model do srpna meziročně najít o 600 zákazníků víc než loni (přes 2800). Patří tak mezi nejprodávanější SUV na českém trhu, před ním jsou jen modely Škodovky a Dacia Duster. Plakat kvůli tomu můžou hlavně u sesterské značky Kia, která musí nabízet stejně dobrý a technicky spřízněný model Sportage za vyšší ceny, což ostatně neplatí jen pro tuto dvojici aut. A Hyundai teď šel ještě dál, když v rámci limitované edice Adventure nabídl na Tucson takovou slevu a výbavu navíc, že se z něj stal nejvýhodnější model svého druhu na českém trhu.

BMW 3 kabriolet
Čtete také

Ojetý kabriolet je v kurzu. I vyšší ceně navzdory

Nejčastěji prodaný ojetý kabriolet na českém trhu stojí 199 000 korun, je starý 15 let a má najeto 148 000 kilometrů. Vyplývá to…

Co na tom, že brzy dostane nástupce v podobě nové generace, která se už prohání například po kopřivnickém testovacím polygonu Tatry nebo i po českých silnicích. Ta současná není vůbec zastaralá a hlavně za cenu 499 990 Kč limitované edice Adventure v ní dostanete nejen silný benzinový motor 1.6 GDI o výkonu 97 kW, ale třeba taky 17palcová kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaný volant a sedadla, dešťový senzor, bezdrátové nabíjení mobilů, zadní parkovací senzory i s kamerou a navíc také sadu zimních pneumatik.

Chybí už snad jen navigace, kterou můžete mít v paketu Tech za 49 900 Kč společně s elektricky ovládaným víkem pátých dveří, BI-LED předními světlomety, předními parkovacími senzory a dalšími doplňky. Při započítání záruky na 5 let, která je u Hyundai zdarma, jsem se u podobně vybavené Škody Karoq dostal v jejím akčním modelu 125 let někam k hranici 700 tisíc korun. Nejlevnější diesel 1.6 CRDi 85 kW s danou výbavou vyjde u Tucsonu na 539 990 Kč, nejlevnější 4×4 pak na 589 990 Kč.

Ze staré školy

Nízkou cenu nebo výbavu navíc umí nabídnout kdekdo, Tucson je ale ovšem zároveň velmi praktické, poctivé auto „ze staré školy“. Velikostí vnitřního prostoru pro pasažéry patří mezi nejlepší SUV svého druhu. Spíše nadprůměrná je i velikost zavazadlového prostoru 513 litrů. Palubní deska je jednoduchá, ale přehledná a kvalitně zpracovaná. Nechybí sice barevná dotyková obrazovka, ale pro ty nejpoužívanější funkce včetně klimatizace jsou stále k dispozici klasické ovladače. Dokonce i ruční brzda se ovládá starou dobrou pákou. Jedinou podstatnou vadou je velmi omezený výhled směrem vzad, s parkovací kamerou ve výbavě Adventure je ale tento handicap smazán.

Jízdními vlastnostmi Tucson plně vyhovuje potřebám rodinného SUV. Sice v žádném ohledu mimořádně nevyniká, ale ani v žádném nezaostává. Pokud si ho pořídíte s pohonem všech kol – v rámci edice Adventure si připlatíte 40 tisíc Kč – můžete se pustit i do nějakého toho malého dobrodružství. Na zpevněných cestách, kde tohle auto potkáte nejčastěji, je podvozek ideálním kompromisem mezi komfortem a jistotou v zatáčkách. Bonusem pak je nadprůměrně dobré odhlučnění kabiny.

Silný motor

Ani testovaný benzinový motor 1.6 T-GDI se 130 kW není vůbec špatný. Z nízkých otáček se sice trochu pomaleji sbírá, ale v těch vyšších je svižný a s přehledem zvládá předjíždění i jízdu do kopce s naloženým autem. V našem případě byl agregát spojen se 7stupňovou automatickou převodovkou, ke které jsem také neměl žádné vážnější výhrady. Výsledkem byla průměrná spotřeba 7,5 l/100 km.

Jestli jsem někdy vozy Hyundai tak trochu pohrdal, bylo to jen kvůli jeho povýšenému vytahování nad ostatními. Teď už za značky mluví její produkty a Tucson je za svou cenu opravdu dobrou nabídkou.

Martin Šidlák

Technické údaje: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI DCT Adventure 4×4
Délka/šířka/výška: 4480/1850/1655 mm
Rozvor (mm): 2670 mm
Zavazadlový prostor (l): 513
Max. výkon (KW / k): 130 /177
Max. točivý moment (Nm): 400
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení na 100 km/h: 9,1 s
Průměrná spotřeba dle výrobce: 7,2-7,4 l/100 km
Průměrná spotřeba v testu: 7,5 l /100 km
Základní cena: 499 990 Kč (1.6 GDI 97 kW)
Cena testovaného vozidla: 624 990