Peugeot 3008 dostane facelift. Konečně i s pohonem všech kol.

auto, suv, peugeot

Po čtyřech letech omlazuje Peugeot svůj střední SUV model. Facelift 3008 dorazí na evropský trh na konci letošního roku. Kromě změny designu je hlavní novinkou plug-in hybridní motor a možnost zvolit pohon všech kol.

Nová bezrámová maska chladiče přináší reprezentativnější styl, současně si zachovává ladný vzhled. Lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu byly již od základní úrovně výbavy do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu. V rámci faceliftu 3008 byly přepracovány i přední světlomety, které jsou agresivnější a ještě více se vzdalují od současných. Od první úrovně výbavy používají LED technologii. Navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou.

Dacia Jogger
Čtete také

Test Dacia Jogger: Kupujte, než to zakážou

Test Dacia Jogger. Co byste řekli na 700 litrů zavazadlového prostoru za cenu lehce přes 400 tisíc korun? Tenhle poměr…

Nový centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením doplňuje sada sedmi elegantních tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort, k  nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla. Plug-in hybridní verze mají v rámci faceliftu 3008 speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí. Novinkou mezi elektronickými asistenty je systém nočního vidění. Funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.

Nové SUV Peugeot 3008 nabízí dvaplug-in hybridní motory:

  • HYBRID4 300 e-EAT8 / pohon 4 kol / od 29 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP),
  • HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / od 30 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 56 km (podle protokolu WLTP).

Verze Hybrid 4 300 e-EAT8 je výsledkem kombinace motoru PureTech s výkonem 200 k (147 kW) a dvou elektrických motorů: jeden vepředu spojený s převodovkou e-EAT8 a výkonem 110 k (81 kW) a druhý na zadní s výkonem 112 k (83 kW). Režim 4WD, který je k dispozici také v elektrickém režimu, poskytuje lepší trakci na obtížném povrchu. Výsledkem je bezchybná přilnavost: na mokrých, blátivých, sněhových či křivolakých silnicích je energie distribuována elektronicky a rovnoměrně na všechna čtyři kola vozu. Verze s pohonem dvou kol Hybrid 225 k (165 kW) kombinuje motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s  elektrickým motorem o výkonu 110 k (80 kW) spojeným s převodovkou e-EAT8.

Kromě toho zůstávají v nabídce i klasické spalovací motory:

Benzín

  • tříválcové motory 1,2 l:
    • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou,
    • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.
  • čtyřválcový motor 1,6 l:
    • PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou.

Diesel

  • čtyřválcový motor 1,5 l:
    • BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou,
    • BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.