Škoda Enyaq iV: Takhle bude vypadat nový český elektromobil
Škoda zveřejnila první designové obrázky nového elektrického modelu Škoda Enyaq iV. Představí se 1. září v Praze a automobilka dnes zveřejnila rozhovor s vedoucím designu eteriéru Karlem Neuholdem.
Škoda Enyaq iV je prvním vozem značky postaveným na modulární elektrifikované platformě. Jak se tímto modelem dále rozvíjí designový jazyk značky Škoda?
Karl Neuhold: I v případě modelu Enyaq iV sázíme na emocionální designový jazyk značky , kterým se vyznačují už modely SCALA, KAMIQ a nová, čtvrtá generace modelu OCTAVIA. Také pro model Škoda Enyaq iV jsou typické výrazné linie, čisté plochy a krystalické prvky, vyzdvihující um českých sklářů. Jeho proporce se ovšem liší od těch, které jsou známé u našich dosavadních SUV: Škoda Enyaq iV má kratší příď a protaženou linii střechy. Působí tak velmi dynamickým dojmem a proměňuje vůz na prostornou, tiše plující, kosmickou loď.
Jak byste souhrnně popsal design prvního vozu značky Škoda vyvinutého jako čistě elektrický vůz?
Neuhold: Design vozu Škoda Enyaq iV je progresivní, vyvážený a sebevědomý. Nové proporce mu dodávají mimořádnou dynamiku i velkorysou prostornost. Velká kola a velká světlá výška mu dodávají mohutný vzhled vozu SUV.
Co je pro Vás osobně nejvýraznějším prvkem v designu vozu Škoda Enyaq iV?
Neuhold: Jednoznačně příď. I u našich elektrických vozů vědomě sázíme na výraznou masku, která je výrazným identifikačním rysem značky. V případě vozu Enyaq iV je maska protažená výrazně dopředu a je vzpřímenější, což umocňuje vzhled silného vozu. Pozornost jistě upoutají také Matrix-LED hlavní světlomety a světla pro denní svícení.
Jaké jsou největší rozdíly v designu exteriéru mezi elektrickým vozem, postaveným na MEB platformě, a vozem se spalovacím motorem?
Neuhold: Rozdíly spočívají ve výšce vozu a v délce předních a zadních převisů. V případě platformy MEB jsou baterie umístěné v podlaze vozu, což ušetří místo. Díky tomu je karoserie o něco vyšší. Celý dojem se však vybalancuje delším rozvorem náprav. Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zabírají ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem méně místa, což umožňuje kratší převisy vpředu a vzadu. Karoserie vozu Enyaq iV je delší, a navíc velmi aerodynamická, což pozitivně ovlivňuje dojezd. Hodnota cx od 0,27 je pro SUV této velikosti působivý výsledek.
Co dělá z vozu Škoda Enyaq iV ve Vašich očích typický vůz značky ?
Neuhold: Enyaq iV ztělesňuje všechny přednosti a silné stránky vozů Škoda a představuje důležitý krok k trvale udržitelné budoucnosti společnosti. Spojuje prostornost, všestrannost a „Simply Clever“ nápady. Současně nabízí překvapivé a chytré funkce. Je to vůz pro aktivní život i rodinu; hodí se i na dlouhé cesty. To vše z něj dělá dokonalého společníka pro každý den.