Tříletý leasing nejvíc srazí cenu luxusních sedanů. Co se vyplatí koupit?

V současné době je na trhu víc ojetých vozidel, vrácených z leasingu, protože se kvůli koronaviru na několik týdnů zastavil trh s jejich prodejem. Tříletý leasing srazí hodnotu některých aut víc než jiných, což může být zajímavá příležitost k nákupu.

Americká společnost ISeeCars zanalyzovala 6,9 milionu ojetých automobilů, aby identifikovala ty, které po tříletém leasingu nejvíc ztratí na hodnotě. Zatímco průměrné vozidlo odepisuje 39,1 procenta, najdou se i modely, které ztrácí více než polovinu své hodnoty, což vede k výrazným úsporám pro potenciální kupce. Přestože některé vozy se v Evropě neprodávají, většina ano.

10 vozidel s největší ztrátou hodnoty po třech letech

1Audi A655.8%
2Ford Fusion Hybrid54.9%
3BMW 354.9%
4Volvo S6053.2%
5Mercedes-Benz E52.7%
6Lincoln MKZ51.8%
7INFINITI Q5051.8%
8BMW 4 Series51.7%
9INFINITI QX6051.0%
10Audi A451.0%

Seznamu dominují luxusní sedany. V první desítce jich je hned osm. „Luxusní vozidla jsou často pronajímána prostřednictvím leasingu, což vytváří jejich přebytek na trhu ojetých vozů,“ uvedl šéf ISeeCars Phong Ly. „Vzhledem ke zvýšené poptávce po SUV jsou luxusní sedany méně populární a musí výrazně snížit cenu, aby přilákaly kupce ojetých aut.“

Jednou ze dvou výjimek je Ford Fusion Hybrid. U něj je zajímavé, že zatímco nová hybridní verze tohoto modelu je o 3500 dolarů dražší než benzinová, u ojetého vozu je naopak o 1000 dolarů levnější. Druhou výjimkou, a jediným SUV v TOP 10, je Infinity QX60.  

Martin Šidlák

test Renault Captur
Čtete také

První jízda/Test Renault Captur: Malé auto, velká cenová bomba

Test Renault Captur. Captur, spolu s Cliem stěžejní model francouzské automobilky, dostal decentní facelift druhé generace.