Škoda novou skicou poodhalila podobu elektrického modelu Enyaq iV. Známe datum jeho premiéry!

Nová skica jasně naznačuje, že Enyaq iV bude mít mnohem blíže k vozům s karoserií kombi, než třeba VW ID.3 využívající stejné platformy MEB. Enyaq iV navíc bude po dlouhé době prvním autem značky Škoda, které nabídne pohon zadních kol. A vrcholná verze nadchne jak výkonem, tak i dojezdem a rychlostí nabíjení.

Už dříve jsme vás v případě novinky Enyaq iV informovali o tom, že sériová výroba nového čistě elektrického modelu postaveného na společné platformě koncernu Volkswagen určené nové generaci elektrických vozidel se rozeběhne na konci roku 2020. Uvedení na trh je naplánováno hned na začátek roku 2021. Nyní automobilka přispěchala i s termínem světové premiéry vozu. Ta se odehraje už 1. září tohoto roku v Praze, jako vyvrcholení oslav 125 let od založení mladoboleslavské automobilky.

Velkorysá nabídka prostoru
Silueta nového modelu Škoda Enyaq iV naznačuje proporce nové vlajkové lodi značky. Krátká příď a protažená linie střechy dodávají vozu dynamický vzhled a zachovávají velkorysou nabídku prostoru. Nové SUV by tak mělo v interiéru nabídnout podobný prostor jako model Škoda Kodiaq, i když je na délku kratší než model Octavia. Délka auta činí 4 648 mm, šířka 1 877 mm, výška 1 618 mm a rozvor 2 765 mm. Zavazadlový prostor má objem 585 l.
V základní verzi bude jeden vzadu umístěný elektromotor pohánět kola zadní nápravy. Výkonnější verze nabídnou ještě druhý elektromotor vpředu, což zajistí spolehlivý přenos vysokého točivého momentu během jízd. O ekologickou jízdu se stará celkem pět výkonových stupňů a tři různé kapacity baterie. Vysoká účinnost baterie, pneumatiky s nízkým valivým odporem (5,9 ‰) a skvělá aerodynamika vozu SUV (cx od 0,27) umožňují dojezd až 500 km v režimu WLTP.

Podle vaší chuti
Základní výkonovou verzí bude Enyaq iV 50. Lithium-iontová baterie má kapacitu 55 kWh, respektive netto kapacitu 52 kWh. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 109 kW. Dojezd činí až 340 km. Verze Enyaq iV 60 se systémovým výkonem 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh, resp. netto kapacitou 58 kWh, nabízí dojezd až 390 km. Nejdelší dojezd až 500 km v režimu WLTP nabízí verze Enyaq iV 80 o výkonu 150 kW s pohonem zadních kol. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. netto kapacitu 77 kWh. Stejnou baterii využívá také verze 80X o výkonu 195 kW a verze iV RS o výkonu 225 kW. Obě verze mají dva elektromotory a nabízí pohon všech kol. Vrcholný model zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Obě verze s pohonem všech kol nabízí dojezd až 460 km.


Vůz lze dobít z běžné domácí 230V zásuvky na střídavý proud o výkonu 2,3 kW. Druhou možností je pohodlné dobíjení pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW, které trvá v závislosti na kapacitě baterie 6 až 8 hodin. Třetí možností dobíjení jsou rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud s výkonem až 125 kW, kde dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě pouze 40 minut.
Elektrické SUV bude vyráběno v hlavním výrobním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Bude se tak jednat o jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB, který nebude vyráběn v Německu.