Obří ledvinky jsou tu: BMW 4 Coupé ukazuje novou tvář

Konec usedlosti, kontroverze je tady. Obří ledvinky BMW 4 Coupé, o tom se bude mluvit hodně dlouho. Oficiálně představená novinka totiž dostala i v sériové podobě kontroverzní vzhled přední masky. Dvoudveřovému kupé ale samozřejmě nechybějí očekávané sportovní geny. Na stovku zrychlí i za 4,5 sekundy.

Při uvedení na trh v říjnu 2020 bude vrcholem řady BMW M440i xDrive Coupé se zážehovým šestiválcem o výkonu 275 kW/374 k (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1–6,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 163–155 g/km). Zpočátku se k němu připojí dvojice zážehových čtyřválců a čtyřválcový vznětový motor. Následně je v březnu 2021 doplní dva vznětové řadové šestiválce a výkonnější z těchto dvou pohonných jednotek se představí v dalším modelu BMW M.

elektromobil, nabíjení
Čtete také

Retail o elektromobilech neuvažuje, prodeje potáhnou firmy

Nedávný průzkum serveru IDNES na téma elektromobility ukázal, že mezi soukromými zákazníky je poměrně málo těch, kteří uvažují o koupi elektromobilu….

Dynamicky protažené proporce nového BMW řady 4 Coupé jsou výsledkem větších vnějších rozměrů než u jeho předchůdce. Délka narostla o 128 milimetrů na 4768 mm, šířka o 27 mm na 1852 mm a rozvor náprav o 41 mm na 2851 milimetrů. Výška se zvětšila o pouhých 6 mm na 1383 mm, což znamená, že vůz je o celých 57 milimetrů nižší než nové BMW řady 3 Sedan. Rozchod kol se oproti předchozí generaci zvětšil vpředu o 28 milimetrů a vzadu o 18 milimetrů. Ve srovnání s BMW řady 3 Sedan mají zadní kola rozchod větší o 23 mm.

Přístrojový panel a kontrolní displej nového BMW řady 4 Coupé tvoří soubor velkoplošných displejů. Tlačítko start/stop je nyní umístěno v elegantním ovládacím panelu na středovém tunelu. Pro tento model specifická zadní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a výrazným odděleným pojetím jsou koncipována pro dva cestující.

Obří ledvinky BMW 4 Coupé samozřejmě nejsou všechno, co novinka nabízí. Z motorů budí největší zájem řadový šestiválec pohánějící BMW M440i xDrive. Je vybaven lehčími písty a ojnicemi, dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu a vodou chlazenými výfukovými svody integrovanými do hlavy válců. Ze zdvihového objemu 3 litry generuje maximální výkon 275 kW/374 k, což k oproti nejvýkonnější modelové variantě předchozí generace BMW řady 4 Coupé představuje nárůst o 35 kW/48 k. Celkový výkon umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.

Konstrukce přední nápravy s dvojitými spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou a pětiprvková zadní náprava jsou vynikajícím základem pro kombinaci precizní ovladatelnosti i na samotné hranici dostupných limitů a působivého komfortu na dlouhých cestách. Odlehčená konstrukce s optimalizovanou tuhostí a elastokinematikou má v porovnání s předchozím modelem za následek precizní vedení kol a jízdní komfort, jakož i lepší akustiku.

Na sportovní vlastnosti a jízdní komfort nového BMW řady 4 Coupé mají příznivý vliv také standardně dodávané tlumiče s progresivní charakteristikou v závislosti na zdvihu. Výrazně omezují pohyby karoserie jak při tlumení nerovností způsobených kvalitou vozovky, tak při dynamických průjezdech zatáčkami. Tlumiče plynule variabilně mění svoji tlumicí sílu v závislosti na zdvihu. Tím se předchází nadměrným pohybům karoserie při jízdě přes velké nerovnosti a současně zabraňuje nekomfortním a nervózním reakcím tlumení. Volitelně nabízený Adaptivní M podvozek nabízí nejširší možnou škálu jízdních zážitků, od sportovních až po komfortní. Kombinuje všechny vlastnosti M sportovního podvozku s elektronicky ovládanými tlumiči, které zlepšují agilitu a stabilitu karoserie a zároveň vlastnosti vozu při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Plynule nastavitelné ventily v tlumičích umožňují měnit tlumicí síly u každého kola odděleně a v závislosti na zatížení vozu.