Autoškola ve Fordu Mustang: 450 koní, zadokolka a šest pedálů

Učit se řídit ve voze se zadním náhonem, s motorem 5.0 V8 o výkonu 450 koní, to zní jako scifi. Ale autoškola ve Fordu Mustang existuje.

Naprostá většina českých autoškol používá k výuce běžné modely vozů a z ekonomických důvodů volí spíše levnější verze se slabší motorizací a pohonem předních kol. To většinou pro základní výuku stačí, ale nepřipraví to frekventanty na jízdu s opravdu silným sportovním vozem. A přece nemalý počet čerstvých a nezkušených majitelů řidičských průkazů usedá za volanty aut s motory o výkonu mnoha set koňských sil a navíc se zadním pohonem.

Kombinace nezkušeného řidiče a přemotorovaného auta může velmi snadno vést k vážným nehodám. Dokazují to i oficiální statistiky, které říkají, že nejvíce smrtelných a závažných nehod zavinili ve skupině mladých řidičů ti s délkou praxe v řízení mezi jedním a dvěma lety. Proto se v České republice již řadu let debatuje o změnách v našem autoškolství, jež by mělo řidiče připravovat mnohem lépe. Zatím však debaty pokračují bez praktických výsledků.

Čtete také

Toyota slaví 30 let v Česku, odhalila novinky

Toyota v letošním roce slaví 30 let na českém trh, takže při té příležitosti nejen bilancovala, ale ukázala i novinky pro nejbližší…

Už teď ale existují autoškoly, které začínající adepty řidičského umění na bezpečné ovládání velmi silných vozů připravit dokáží. Jednou z nich je i Autoškola jinak, kde se frekventatni učí řídit ve Fordu Mustang GT, tedy ve voze s motorem 5.0 V8 o výkonu 450 koní se zadním pohonem a s manuální převodovkou. Autoškola jinak samozřejmě zůstává klasickou autoškolou, nabízející teoretickou i praktickou výuku v regulích platné legislativy, zároveň k ní ale přidává nadstandardní části. Používá například mnoho videoukázek a multimediálních prezentací, součástí teoretické přípravy je i seminář s dopravním psychologem nebo odborníkem na aktivní i pasivní bezpečnostní prvky moderních automobilů. Dalším bonusem je lekce s lektorem bezpečné jízdy, který studentům vysvětlí základní postupy pro řešení krizových dopravních situací.

Vůz používaný při výuce, již zmíněný Ford Mustang GT 5.0 V8 s manuální převodovkou, je samozřejmě vybaven homologovanou dvojí sadou pedálů, přičemž ta druhá je klasicky umístěna před sedadlem spolujezdce a slouží případným zásahům instruktora. Raritou však je, že instruktor nemá k dispozici jen pedál brzdy a spojky, jak to v autoškolách bývá zvykem – má totiž i „vlastní“ pedál plynu, aby v případě potřeby mohl vůz ovládat i při akceleraci. Zmíněný Ford je jediným „šestipedálovým“ Mustangem u nás.