Ford Ranger ve speciální edici Thunder dorazí i na český trh

Ford Ranger patří k nejprodávanějším pick-upům na českém i celém evropském trhu. Aktuálně na trh míří omezená série s řadou speciálních doplňků a motorem vypůjčeným od modelu Raptor. Co dál nabídne a kolik stojí?


Model Ranger patří k vůbec nejprodávanějším a nejúspěšnějším pick-upům evropského trhu. Loni dokonce zaznamenal vůbec nejúspěšnější rok za celou jeho historii, když se pro něho rozhodlo hned 52 500 zákazníků. Na českém trhu v minulém roce dosáhl 384 registrací.


Za odměnu na trh míří mnoha přívěsky ověšený model s přídomkem Thunder, který bude v Evropě nabízen v počtu pouze 4500 vozů. Vyznačuje se speciálním vzhledem, který ale podle výrobce není na úkor praktické využitelnosti. Nový model vychází z oblíbené varianty Ranger Wildtrak, ale tentokrát kombinuje šedý lak Sea Grey s černými 18palcovými koly z lehké slitiny a přední maskou, zadním nárazníkem, ochrannými prvky, uložením mlhových světlometů, aerodynamickým ochranným rámem za kabinou a klikami dveří vyvedenými v černém odstínu Ebony.

Čtete také

Cupra v Česku rozšiřuje svou síť showroomů Cupra Garage

Mladá a ambiciózní automobilová značka CUPRA posiluje své postavení na automobilovém trhu v moravské metropoli a na jihu Čech. Zcela nový showroom CUPRA…

Na masce chladiče a rámu za kabinou se objevují červené detaily, zatímco přední dveře na obou stranách i zadní víko nákladového prostoru čelo zdobí emblémy „Thunder“ s trojrozměrným efektem. Logo „Ranger“ dostalo matně černou povrchovou úpravu. Sériově dodávané LED světlomety i zadní sdružené svítilny mají tmavé rámečky. Ranger Thunder standardně nabízí rovněž ochrannou vložku korby a rolovací kryt, což jsou u zákazníků Rangeru často žádané položky. Novinkou ve výbavě je praktická posuvná dělící přepážka nákladového prostoru.
Pod kapotu se modelu Thunder nastěhovala osvědčená pohonná jednotka z modelu Raptor, tedy výkonný vznětový motor Bi-Turbo 2.0 EcoBlue, přeplňovaný dvěma sériově zapojenými turbodmychadly. Motor nabízí výkon 157 kW (213 k) a točivý moment 500 Nm. Sériově je doplněný o 10stupňovou samočinnou převodovku.


Terénní potenciál Rangeru Thunder je podpořen systémem pohonu všech kol a tradičně vysokou světlou výškou i optimistickými nájezdovými úhly. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 dle cyklu WLTP začínají na 9,1 l/100 km, respektive 239 g/km. Ford Ranger Thunder lze objednávat už dnes, první vozy by ke svým novým zákazníkům měly dorazit už na konci léta tohoto roku.

TEXT: Michal Žďárský

FOTOGALERIE