Další velké SUV přichází na český trh: Toyota uvede Highlander

Největší hybridní SUV této značky se poprvé v historii začne prodávat v západní Evropě, včetně České republiky. Na trh přijde počátkem roku 2021.

Vůz bude nabízený výhradně s plně hybridní soustavou pohonu. Highlander Hybrid s karoserií o délce 4 950 mm a nepřehlédnutelnými 20″ koly z lehkých slitin kombinuje elegantní, dynamický a rafinovaný styl luxusního městského SUV s pevností, výkonem a odolností robustního a všestranného pohonu AWD.
Interiér byl navržen tak, aby nabídl praktičnost, odolnost a všestrannost očekávanou od sedmimístného SUV, se zárukou pohodlí a luxusu pro pobyt celé posádky. Highlander Hybrid nabízí 7 plnohodnotných míst – díky možnosti posouvání druhé řady v rozsahu 180 mm najde dvojice dospělých pasažérů dost místa i ve třetí řadě a může se též těšit na snadné nastupování a vystupování.

Suzuki e Vitara
Čtete také

Další elektromobil si Toyota vezme od Suzuki. E Vitara se bude vyrábět v Indii

Jedním z posledních výrobců, kteří dosud neměli v nabídce elektromobil, bylo Suzuki. I tahle poslední bašta ale padla a Suzuki bude nový elektrický model nazvaný e Vitara rovnou vyrábět i pro Toyotu.

Elektricky ovládané páté dveře se senzorem mávnutí nohou pod nárazníkem ukrývají zavazadlový prostor o objemu 658 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1 909 litrů.
Čtvrtá generace plně hybridní soustavy pohonu Toyoty Highlander spojuje benzínový motor 2,5 litru s Atkinsonovým cyklem s předním a zadním elektromotorem (díky zadnímu elektromotoru disponuje SUV pohonem AWD-i – zkr. All Wheel Drive-intelligent) a výkonnou systémovou baterií typu NiMH pod druhou řadou sedadel.
Celkový systémový výkon 244 k v kombinaci s emisemi CO2 pouhých 146 g/km a spotřebou 6,6 l/100 km (podle cyklu WLTP), resp. 117 g/km a 5,2 l/100 km (korel. hodnota podle NEDC) přináší v daném segmentu nejlepší poměr výkonu a emisí CO2.
Prostřednictvím přepínače Drive Mode Select může řidič navolit požadovaný jízdní režim (ECO, NORMAL, SPORT nebo TRAIL). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu EV (zapíná se samostatně).

Zdroj: Toyota